Utsikt från TLC 1 Gullmarsplan

Startat av AGR, 26 mars 2009, 11:03:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AGR

En bild över busstrafik vid GUP


MVH AGR

Kvarne

Mkt trevlig bild AGR.

Men stakkars 69xx-vagnen. Trots att man har gått sönder å behöver omvårdnad så ska man bli grovt förnedrad å hemsläpad av en stor stark Volvo...?!  ;D :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Cyklisten

Hur många ALB-vagnar finns kvar? Själv såg jag en enda när jag var där i storstaden.

IntresseTrafik

Dessa gamla Scania-ledbussar är väldigt vanliga under rusningstrafik runt Gullmarsplan. Både på linjerna mot Handen och lokalinjerna runt Gullmarsplan. Där är det Busslink i Handen och Söderort som kör. Bussarna härstammar i från SL Buss, Näckrosbuss i Södermanland och någon enstaka i från Örebro området. Dessutom har Busslink i Handen en hel del Scania ledbussar som härstammar i från Veolias tid i SL-området. Arriva i Märsta kör också runt med en hel del gamla ALB bussar som härstammar i från Swebus. Dessutom flyttade Arriva upp en ALB i från Jönköping till Märsta nu i samband med trafikövertagandet. Jag vet inte riktigt men jag antar att även Swebus Huddinge/Botkyrka har någon gammal ALB kvar? Jag skulle nog gissa på ca 50 stycken gamla Scania ledbussar används av SL operatörerna.

Ersa


Ted Selander

Citat från: Cyklisten skrivet 26 mars 2009, 12:57:27 PM
Hur många ALB-vagnar finns kvar? Själv såg jag en enda när jag var där i storstaden.

Busslink disponerar 37 st.

/Ted

BadTab