Ny fråga om matställen (Nu i Skaraborg)

Startat av scaniaolsson, 01 april 2009, 22:24:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scaniaolsson

Go kväll och hej på er.

På fredag bär det av norrut mot Skaraborg för Scaniaolssons del, vid lunchtid är väl tanken att man ska vara upp mot Herrljunga / Vara / Lidköping någonstans.

Finns det någon här som kan tipsa om bra matställen i eller i närheten av de nämnda orterna.
Jag är ingen vägkrogsfantast utan mer inne på vanlig husmanskost till humant pris.
Det brukar ju kunna finnas något ställe där dom "stora pojkarna" brukar luncha.

Som sagt tips mottages mycket tacksamt.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Uffe D

Mellan Vara och Skara i Jung finns det en vägkrog som serverar riktigt god och vällagad mat till humana priser. Jag ska inte lova för mycket bara, för nu är det nog ett år sedan jag åt där sist, men jag har inte hört talas om att det skulle ha blivit sämre. Det ligger precis vid E20 så du kan inte missa det.

scaniaolsson

Tack för tipset. Tyvärr lär jag inte komma just där förbi utan från Vara blir det via Lv 187 upp mot Lidköping.

Men tack i alla fall.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Drängen

Shell vid rondellen i Falköping, där har du ett bra ställe. Alltså inte McDonalds, utan gå genom Shellmacken. Volvo i Lidköping är inte heller dumt.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Uffe D skrivet 01 april 2009, 22:54:30 PM
Mellan Vara och Skara i Jung finns det en vägkrog som serverar riktigt god och vällagad mat till humana priser. Jag ska inte lova för mycket bara, för nu är det nog ett år sedan jag åt där sist, men jag har inte hört talas om att det skulle ha blivit sämre. Det ligger precis vid E20 så du kan inte missa det.

Det är denna som brukar gå under namnet Haralds även om det var länge sedan Harald lämnade ägareskapet. Sedan dess har det varit lite upp och ner med detta matställe. Hur det är i dag vet inte jag heller eftersom det även för mig är ett par år sedan. Men man kan väl tillämpa det gamla knepet att om det står många lastbilar utanför så bör det ett bra matställe. Man kan också kolla på toaletterna. Är dessa i dåligt skick är antagligen resten av matstället det också.
I den här trakten ber jag annars att få rekommendera matstället i Naum strax söder om Vara.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Uffe D

#5
Citat från: scaniaolsson skrivet 02 april 2009, 05:56:12 AM
Tack för tipset. Tyvärr lär jag inte komma just där förbi utan från Vara blir det via Lv 187 upp mot Lidköping.

Men tack i alla fall.

Scaniaolsson

Det är nästan ingen omväg alls att åka ner dit, sedan genar du bara rätt över markerna förbi flygplatsen så är du i Lidköping.

Drängen tipsade om Volvo i Lidköping (Lenas café), det är också ett bra ställe, men något dyrt tycker jag.

scaniaolsson

Volvo i Lidköping är väl Lidbil AB om inte jag helt missminner mig.
Det lär ev. kunna ligga bra till i tid.

Fler tips ner mot Vara mottages tacksamt.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Uffe D

Citat från: scaniaolsson skrivet 02 april 2009, 18:58:35 PM
Volvo i Lidköping är väl Lidbil AB om inte jag helt missminner mig.
Det lär ev. kunna ligga bra till i tid.

Fler tips ner mot Vara mottages tacksamt.

Scaniaolsson

Ja, men det är Lidbil lastvagnar, så du inte åker till personbilsförsäljningen.
Annars finns det ett nyöppnat ställe i Vara som heter "På Farmors vis" eller något i den stilen. Har inte provat det själv, men tydligen så ska det vara bra mat där. Det ligger granne med Hüllert maskin och Volvo precis vid infarten till Vara.

scaniaolsson

Tackar för det tipset, ligger nog bra till både plats och tidsmässigt.
Dessutom hittar jag nog dit utan karta !! vet ungefär var Hüllert har sitt i Vara.

Scaniaolsson.
Fordonsintresserad elmontör.

Uffe D

Citat från: scaniaolsson skrivet 02 april 2009, 19:30:12 PM
Tackar för det tipset, ligger nog bra till både plats och tidsmässigt.
Dessutom hittar jag nog dit utan karta !! vet ungefär var Hüllert har sitt i Vara.

Scaniaolsson.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=H%fcllert+maskin&var=Vara&Vkiid=yx91O3kpVnDAKUB3BQD9QQ%253d%253d&Vkid=22334049&isAlternateNumberResult=False

Matstället ligger på höger sida precis i början på Cylindergatan när du har svängt av från Torggatan.

Drängen

Citat från: Uffe D skrivet 02 april 2009, 16:00:06 PM
Det är nästan ingen omväg alls att åka ner dit, sedan genar du bara rätt över markerna förbi flygplatsen så är du i Lidköping.

Staffan tipsade om Volvo i Lidköping (Lenas café), det är också ett bra ställe, men något dyrt tycker jag.
Hallå där, var faktiskt jag som nämnde Volvo! ;D En nog så viktig fråga, vad ska åka du i för slags fordon?. Har du inget stort så finns det väl en del runt Rörstrand, antar jag.

scaniaolsson

Åker med en liten bil (Ford Kombi) så att ta sig fram är inget problem.
Sedan beror det ju lite på tiden var det blir lunchrast någonstans, men nu finns det ett antal att välja på i alla fall. Hittade själv en till i Lidköping nämligen Lantmännens Lunchrestaurang.

Vi får väl se vad det blir.

Tack för alla tips, något av dom lär det nog kunna bli.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Uffe D

Citat från: Drängen skrivet 02 april 2009, 19:58:00 PM
Hallå där, var faktiskt jag som nämnde Volvo! ;D

Ja, jag såg det nu, jag ber om ursäkt. Har ändrat mitt inlägg nu

Drängen

Citat från: Uffe D skrivet 02 april 2009, 22:18:05 PM
Ja, jag såg det nu, jag ber om ursäkt. Har ändrat mitt inlägg nu
De e lugnt vettu. Skullé han nu svälta ihjäl i Skaraborg, så skyll inte på oss.

Uffe D

Citat från: Drängen skrivet 03 april 2009, 21:49:43 PM
De e lugnt vettu. Skullé han nu svälta ihjäl i Skaraborg, så skyll inte på oss.

Förhoppningsvis talar han om för oss vilket ställe han valde.