6/2 - Gällivare, Nattavaara... (Bilder)

Startat av Patrik, 08 mars 2008, 15:25:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Sen var jag i Gällivare där jag hade mitt boende och tog en sväng till Nattavaara.


























Oskar A

Citat från: Patrik skrivet 08 mars 2008, 15:25:17 PM
Sen var jag i Gällivare där jag hade mitt boende och tog en sväng till Nattavaara.




Vill först och främst tacka för alla fina bilder som du "bombarderat" oss med idag. Sedan kan man inte låta bli och undra hur många Volvo 9700 av nya modellen som hittills levererats. 
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/


Ersa

Verkar vara standard med 15-meters boogiebussar i Gällivare/Malmbergets tätortstrafik?

Patrik

Citat från: Verspieder skrivet 08 mars 2008, 22:02:45 PM
Verkar vara standard med 15-meters boogiebussar i Gällivare/Malmbergets tätortstrafik?

Nja, några är korta eller normal också.

j-a

Falcks buss nr 106 är fd L.E Larssons buss i Dala floda

Patrik


ivar

Hej Patrik!

Mycket Bra bilder som vanligt.
Den bästa bilderna var på Kiruna Trafik 50. Vet du förresten om denna buss skall ha denna lack, eller om den kommer att lackas om i "Länstrafiken Norrbotten"-lack
En annan buss som var kul att se igen var Falcks Omnibus 106 som jag har åkt med måmnga gånger då den tidigare ägdes av L-E Larssons Busstrafik i Dala-Floda.  ;)

Mvh
Niclas

Patrik

Tack!
Jag kan inte tro att man tänker lacka om en ny buss igen, den här ska säkert användas till något samarbete med LKAB och andra abonneringar men jag vet absolut inte säkert och bussen var inte i Gällivare på linjekörning denna dag iaf.

Ulf Rådeström

Citat från: Oskar A skrivet 08 mars 2008, 21:18:48 PM
Vill först och främst tacka för alla fina bilder som du "bombarderat" oss med idag. Sedan kan man inte låta bli och undra hur många Volvo 9700 av nya modellen som hittills levererats. 

Tips:
Gå in på min hemsida www.svenskbusshistoria.se och kolla i databasen. Skriv in 9700S Face, 9700H Face, 9700HG Face eller 9700HD Face så får du fram alla.

//Uffe

Pickos

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 09 mars 2008, 08:07:10 AM
Tips:
Gå in på min hemsida www.svenskbusshistoria.se och kolla i databasen. Skriv in 9700S Face, 9700H Face, 9700HG Face eller 9700HD Face så får du fram alla.

//Uffe

9700HG är din egen benämning på godsbussarna och inte en officiell beteckning?
1:a Korinthierbrevet 10:15

Ulf Rådeström

Citat från: Pickos skrivet 09 mars 2008, 08:41:30 AM
9700HG är din egen benämning på godsbussarna och inte en officiell beteckning?

Det är den officiella beteckningen som kommer direkt från tillverkningslistorna hos Carrus/Volvo.

Så nix..ingen egen påhittad beteckning.
Jag använder ALLTID...åtminstone så långt det går...de officiella beteckningarna på fordon i min databas för att hålla seriositeten och uppgifterna så hög och rätt som möjligt.

Ulf Rådeström

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 09 mars 2008, 09:42:24 AM
Det är den officiella beteckningen som kommer direkt från tillverkningslistorna hos Carrus/Volvo.

Så nix..ingen egen påhittad beteckning.
Jag använder ALLTID...åtminstone så långt det går...de officiella beteckningarna på fordon i min databas för att hålla seriositeten och uppgifterna så hög och rätt som möjligt.

Dock är "Face" ett eget tillägg för att skilja ut dom från dom gamla, även om man kunde använda MK II eller något annat. Volvo /Carrus använde Face i början på dom allra första.

Pickos

1:a Korinthierbrevet 10:15

Ulf Rådeström

Citat från: Pickos skrivet 09 mars 2008, 09:59:53 AM
Uppfattat! :)

Jo, jag blev själv förvånad att man använde HG i beteckningarna på den nya modellen, vilket inte förekommit innan.

Lediga :)