Hornsbergsdepån brinner

Startat av Daniel Lindblom, 26 november 2018, 12:39:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Lindblom

Hej,

det brinner i taket på Hornsbergsdepån. Brandmän från fyra stationer är på plats och bekämpar branden.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/brand-i-bussgarage-pa-kungsholmen/reprkz!e4BrE5lCXN1AsaldLFwVdg/


Robert Brink

Vi får hoppas att inga bussar stryker med! Är väl taket vad jag hört på radion nu under morgonen.

//R

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

roggek

Citat från: Erling.L skrivet 26 november 2018, 15:07:47 PM
Vilket bolag nyttjar garaget?

Ja, läser du artikeln så står det Keolis...

buskörare

Alla bussar och personer ute vad jag har hört.

homer

pågick takarbete av entreprenör med östeuropeisk personal , så vill man vara lite konspiratorisk är de lätt att tänka att de kanske var en cigarettfimp eller liknande...

Erling.L

Citat från: roggek skrivet 26 november 2018, 15:28:51 PM
Ja, läser du artikeln så står det Keolis...

Hade precis läst på Aftonbladet  så läste inte länken vilket man kanske inte ska förutsätta
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Nico

Citat från: homer skrivet 26 november 2018, 16:24:33 PM
pågick takarbete av entreprenör med östeuropeisk personal , så vill man vara lite konspiratorisk är de lätt att tänka att de kanske var en cigarettfimp eller liknande...

Man behöver inte gå så långt att man ser till fimpar utan även i östra Europa minskar cigarettrökandet. Framförallt bland de yngre, även om deras cigarettkonsumtion fortfarande sannolikt är högre än i västra Europa.

Inget är dock bergsäkert så visst kan det röra sig om en slängd fimp. Rent generellt så är annars tätskiktsarbeten, där man förvärmer arbetsytan med gasolbrännare, en potentiell risk i sig. Kombinera det med ett gammalt bjälklag mm. samt kanske parat med en aning nonchalans. I vissa fall finns ett allmänt lägre säkerhetsmedvetande (och det gäller för både södra och östra  Europa) bland somliga.

Som vanligt vid olyckor/händelser så är det ju dock ingen idé att spekulera kring orsak etc. utan som vanligt är det bäst att avvakta utredningens resultat.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Buzzlover

Keolis kommer att ha ett krismöte om vart man ska ställa alla fordon över natten, men det ska enligt dem gå att köra trafiken utan störningar.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

buskörare

Citat från: Buzzlover skrivet 26 november 2018, 17:07:19 PM
Keolis kommer att ha ett krismöte om vart man ska ställa alla fordon över natten, men det ska enligt dem gå att köra trafiken utan störningar.

Morgondagen blir kanske svårare.

Ersa

Vore ju ett rätt snöpligt slut på Hornsbergs historia, om det kommer visa sig att byggnaderna inte går att rädda. Depån ska ju ändå bort i en nära framtid, så det lär ju knappast bli någon rejäl renovering eller nybygge. På sin höjd en vanlig utomhusdepå och byggbaracker (ibland kallade "paviljonger") för kontor och uppehållsrum. Verkstadslokaler blir svårare att ordna.

Men som Nico skriver bör vi nog inte spekulera alltför mycket nu.

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 26 november 2018, 18:10:36 PM
Vore ju ett rätt snöpligt slut på Hornsbergs historia, om det kommer visa sig att byggnaderna inte går att rädda. Depån ska ju ändå bort i en nära framtid, så det lär ju knappast bli någon rejäl renovering eller nybygge. På sin höjd en vanlig utomhusdepå och byggbaracker (ibland kallade "paviljonger") för kontor och uppehållsrum. Verkstadslokaler blir svårare att ordna.

Men som Nico skriver bör vi nog inte spekulera alltför mycket nu.

Taket brinner ju av nu, så den delen lär inte gå att rädda.

Knut

nå har vel historien vist at svenske/nordiske arbeidere også kan være årsak til brann og andre uhell i arbeidslivet. Så er jo ren idioti å nevne østeuropeere eller andre som årsak. Kan like gjerne være en etnisk svensk eller norsk
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Delfinen76

Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

homer

Citat från: Knut skrivet 26 november 2018, 19:27:51 PM
nå har vel historien vist at svenske/nordiske arbeidere også kan være årsak til brann og andre uhell i arbeidslivet. Så er jo ren idioti å nevne østeuropeere eller andre som årsak. Kan like gjerne være en etnisk svensk eller norsk

självklart kan de vara de, kan lik väl vara ett elfel som orsakat branden också... men detta är ett forum och där tycker jag nog man kan få spekulera lite, sanningen kommer ju fram ändå förr eller senare