Open Top Tours 49

Startat av Ante, 13 augusti 2007, 14:37:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ante

Kör sightseeing på Skeppsbron


Ante

Hmm... Får be om ursäkt för att det var en reprisbild. Upptäckte det nu :P

/A

Jonatan

Citat från: Ante skrivet 13 augusti 2007, 14:49:09 PM
Hmm... Får be om ursäkt för att det var en reprisbild. Upptäckte det nu :P

/A

Ingen fara.

Bilden väcker i och för sig lite otrevliga känslor... De där bussarna har en förmåga att stanna på alla möjliga lämpliga och mindre lämpliga platser... mycket irriterande om man ligger bakom / J

Lulebjörnen

Står inte dom där "bussarna" på nån skrot i Sollentuna?

Ante

Citat från: Lulebjörnen skrivet 13 augusti 2007, 22:12:04 PM
Står inte dom där "bussarna" på nån skrot i Sollentuna?

Om du kallar Ekmanbuss garage för skrot så, javisst där står dom. ;)
Om jag inte missminner mig helt så finns det 7 Open Topbussar varav 2 st. är rena reservdelsbussar.
Dom som går i trafik är buss nr. 45-49. Vilka nummer reservdelsbussarna har vet jag inte just nu.

/A

Lulebjörnen

Citat från: Ante skrivet 13 augusti 2007, 22:17:13 PM
Om du kallar Ekmanbuss garage för skrot så, javisst där står dom. ;)
Om jag inte missminner mig helt så finns det 7 Open Topbussar varav 2 st. är rena reservdelsbussar.
Dom som går i trafik är buss nr. 45-49. Vilka nummer reservdelsbussarna har vet jag inte just nu.

/A
Jag kallar inte nånting för nånting, men då var det väl reservdelsbussarna jag såg då.
Det var iaf en tomt full med grävmaskiner å lastbilar å en massa annat jox.

Dom bussar som nu rullar för egen maskin, körs dom till Danmark för besiktning en gång om året?

Ante

Citat från: Lulebjörnen skrivet 13 augusti 2007, 22:25:19 PM
Jag kallar inte nånting för nånting, men då var det väl reservdelsbussarna jag såg då.
Det var iaf en tomt full med grävmaskiner å lastbilar å en massa annat jox.

Dom bussar som nu rullar för egen maskin, körs dom till Danmark för besiktning en gång om året?

Hoppas du inte tog illa upp :)
Det kommer upp en besiktningsman och fixar den biten...

/A

christian berg

Hej,

reservdelsbussarna är förmodligen nr 41 och 42; vagn 41 gick senast i Helsingfors. Vagn 40, 43 och 44 går i Helsingfors, men har åtminstone tidigare "övervintrat" i Stockholm. Ursprungliga nummer var 950-62. Ett femtontal vagnar av samma slag går i Köpenhamn, några fanns tidigare i Stockholm. Alla kommer urprungligen från BVG i Berlin och är av typ SD 83-85 och utrangerade 1999-2000.

Hälsningar

Christian Berg