Huvudmeny

Swebus 7686..

Startat av Bussmicke, 12 augusti 2007, 11:50:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Den for ut som så många andra vagnar av idag?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Ahh, det sitter ju ett handtag på bakdörren. Såg det nu..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Mycket trevliga bilder. Jag bodde 1999-2000 i det gula huset som skymtar till höger i den övre bilden, fast då fanns det inte många bussar på det gamla stationsområdet och swebus var väl helt ute ur bilden. :)

Christian Ljunggren

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 augusti 2007, 22:23:45 PM
Trevligt med en gammal Wiima.
Denna var stationerad i Överkalix om jag minns rätt.
Notera den avvikande bakdörren, de flesta andra i denna serie hade vanlig inåtgående bladdörr.

//Lars


Då minns du fel. Den var stationerad i Övertorneå.
Vid ett av mina flitiga besök där under Swebus-tiden, så fick jag den utbackad ur garaget för just fotografering.

Mvh

Christian

Christian Ljunggren

Citat från: Muk skrivet 13 augusti 2007, 00:32:09 AM
Mycket trevliga bilder. Jag bodde 1999-2000 i det gula huset som skymtar till höger i den övre bilden, fast då fanns det inte många bussar på det gamla stationsområdet och swebus var väl helt ute ur bilden. :)


Sommaren 1997 (tror det var t o m juni), så upphörde Swebus med sin trafik där.
Själv var jag där på en "avskedsresa" i mitten på juni och dessförinnan hade jag varit där även i april.
Dessa bussresor mellan Haparanda-Övertorneå-Pajala, Pajala-Överkalix-Luleå, Pajala-Gällivare med smålinjer
är nog de mest trevliga jag har upplevt under de år jag var som mest aktiv med resandet.
Flera gånger fick jag även köra (som Swebus-anställd). Körde både 7779 och 7786 vid olika tillfällen.

Mvh

Christian

Christian Ljunggren

Citat från: Bussmicke skrivet 12 augusti 2007, 11:50:14 AM





Härligt med bilder från norra Sverige och dessutom en Diligens.
Själv var jag i dessa trakter fyra dagar före dig den gången.

Mvh

Christian

Bussmicke

Det var som 17.
Synd vi inte kände varann då, då hade man kunnat synka resan dit.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.