Ett år med nya Solaris i Gävle

Startat av Peter Öden, 12 juni 2021, 14:38:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Peter Öden

Hej igen !

Blev lite fel vid inlägget. Vet inte vilket fel jag gjorde så att inte själva bilden kom fram direkt.
Kanske någon av er har ett bra tips så att det blir rätt nästa gång?

Mvh Peter Ö

Peter Öden



Hej igen !

Gjorde ett nytt försök på ett annat ställe och då lyckades det.
Tiden går fort för ett år sedan sattes nya Solaris CNG i trafik i Gävle.
Bilden tagen vid Hemlingbystugan.

Mvh Peter Ö

AO

En historisk bild på många sätt. Första dagen med Solaris. Första gången med ledbuss på linje 17. Samt sista sommaren med linje 17 (numer är linje 95 förlängd till Hemlingby).

De nya bussarna blev verkligen ett lyft för Gävle. Tycker det här är riktigt trevliga bussar att åka med. Ett riktigt lyft från framförallt MAN A78. Dock inte hört något från förarna om hur de är att köra.

Buss_Lund

Hej.

Jag har hört att vybuss ska flytta sina 2 st Solaris 71410-71411 från Hässleholm till Gälve i december 2022 då där vybuss tappade trafiken området Hässleholm har jag hört

AO

#5
Det låter ju mycket möjligt. Idag rullar 11 biogasbussar från 2009-2011 i Gävle. Dessa kommer ju behöva bytas ut under avtalet. 8 nya elbussar kommer 2022 och byter av några av dessa biogasbussar.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Buss_Lund

Även några från Lund stadsbussarna flytta till upp Gälve år 2022?

B10M

Är det bestämt vad det blir för elbussar?

Peter Öden

Hej !

Det blir elbussar av märket Solaris till Gävle.

Mvh Peter Ö

John W

Citat från: AO skrivet 15 juni 2021, 16:12:32 PM
Det låter ju mycket möjligt. Idag rullar 11 biogasbussar från 2009-2011 i Gävle. Dessa kommer ju behöva bytas ut under avtalet. 8 nya elbussar kommer 2022 och byter av några av dessa biogasbussar.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

De elva äldre bussarna får endast köra i avtalet detta år ut, så fr o m 1 januari 2022 måste nya fordon ha ersatt.

/John

John W

Citat från: John W skrivet 07 juli 2021, 10:58:07 AM
De elva äldre bussarna får endast köra i avtalet detta år ut, så fr o m 1 januari 2022 måste nya fordon ha ersatt.

/John

Jag får faktiskt rätta mig själv  ::) Får skylla på att jag varit föräldraledig en tid. Avtalet tillåter faktiskt att några av de äldre bussarna i Gävle får rulla vidare under 2022. Först fr o m kalenderår 2023 ska alla gamla bussar vara utfasade och ersatta.

/John