Trafikstart Nobina Linköping [Många bilder]

Startat av Tobias, 15 juni 2020, 07:47:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Jag passade på att åka in till "grannstan" och ta några bilder på de första bussarna i Nobinas regi som rullade ut från depån nu på måndagsmorgonen. Nobina tog alltså över stadstrafiken i Linköping idag från Transdev och man har då satt in nya BYD elbussar samt Scania Citywide-bussar i trafiken.
Här följer ett bildsvep från morgontrafiken i Linköping denna första trafikdag, tyvärr är det lite mycket skugga på vissa bilder, det är inte det mest optimala fotoljuset med strålande sol och mycket skuggor. Klicka på bilderna för större format.


Nobina 3829 var först ut från depån imorse och här kommer den kl 04.24 på Sigbjörnsgatan och svänger strax ut på Gumpekullavägen för att tomköra till Malmslätt och därifrån gå på nya linje 6 mot Resecentrum.


Nästa buss ut var Nobina 3839 som här kommer på Gumpekullavägen.


Den tredje bussen ut från depån och tillika den första ledbussen var elbussen Nobina 4112 som också den kommer på Gumpekullavägen.


Första bussen att avgå från Resecentrum blev Nobina 4113 här på linje 18 mot Östra Valla kl 05.02.


Nästa buss att avgå från Resecentrum var Nobina 4063 på linje 2 mot Lambohov.


Såhär kommer det att se ut på Linköpings gator  framöver. Här ser vi återigen Nobina 4112 nu på linje 16 mot Berga på Sankt Larsgatan.


Nobina 4054 korsar Storgatan på linje 2 från Lambohov mot Resecentrum.


Nobina 4058 på Sankt Larsgatan när den strax korsar Drottninggatan.


Numera är även Sturefors inräknat i stadstrafiken och en stadsbiljett gäller även dit. Här kommer Nobina 3832 på nya linje 10 som ersätter gamla linje 565.


Nobina 4115 korsar Storgatan på linje 13 mot Tallboda.


En sista bild på Nobina 4063 här på Järnvägsavenyn strax före Resecentrum på linje 2 från Lambohov.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

virtual1

Nobina 55XX stämmer inte, de heter 41XX nånting, du har sett Östgötatrafikens radionummer på dem. Men tack för en bra första rapport och trevliga bilder =)

yngrot

BYD elbuss är snyggare i Östgötalacken än den blå  Västtrafiklacken 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Tobias

#4
Citat från: virtual1 skrivet 15 juni 2020, 09:26:51 AM
Nobina 55XX stämmer inte, de heter 41XX nånting, du har sett Östgötatrafikens radionummer på dem. Men tack för en bra första rapport och trevliga bilder =)

Det stämmer ja, det var jag som blandade ihop numren, skyller på att man hade varit vaken lite för länge! ;) Men nu är det ändrat!
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Mikael T Nilsson

Tack för ett trevligt bildsvep från trafikstarten för Nobina.
Finns det fler vagntyper än dessa hos Nobina Linköping?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Härligt bildsvep :)
(...och alla dest skyltar verkar att fungera)/Ulf

Walter

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 15 juni 2020, 13:08:46 PM
Tack för ett trevligt bildsvep från trafikstarten för Nobina.
Finns det fler vagntyper än dessa hos Nobina Linköping?

Ja de fd Örebroarna som är Volvo 7900 led.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ebermark

Örebrobussarna plus ett 20-tal Scanialeder är ännu inte i trafik då de inte behövs under sommartidtabell.

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 15 juni 2020, 16:40:30 PM
Ja de fd Örebroarna som är Volvo 7900 led.
Som väntat hamnade de där.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.