Huvudmeny

Arrvias VDL

Startat av Buss_nörd, 25 juni 2023, 11:10:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss_nörd

Vet någon vad som hände med de gamla Täby VDL?
/bussnörd
skriver altid upp all bus/tåg data
En väldigt intresserad buss&tåg nörd

Alex Ljusteröbon

Stod ett helt gäng gamla Arriva vagnar strax innan Lunda livs vid mellan Arlanda o Långhundra för ca 1,5 månad sen
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Samuel KVR

Citat från: Buss_nörd skrivet 25 juni 2023, 11:10:32 AMVet någon vad som hände med de gamla Täby VDL?

Fem stycken har skickats upp till Byberg Nordin i Västernorrland som trafikerar i Timrå/Sundsvall

Buss_nörd

#3
vad hände med resten?
/bussnörd
skriver altid upp all bus/tåg data
En väldigt intresserad buss&tåg nörd

homer

Keolis köpte dom och ska skänka dom vidare till Ukraina när dom har fått sig en ordentlig service och genomgång

Samuel KVR

Citat från: Buss_nörd skrivet 25 juni 2023, 21:31:11 PMvad hände med resten?

Resten vet jag inte om va som hände, men vet just bara att dessa fem har skickats upp till Byberg Nordin.

Här är dessa fem som skickats upp till Byberg Nordin och numera trafikerar Timrå/Sundsvall-trafiken.
VR/Arriva 8514 = Byberg Nordin 176
VR/Arriva 8517 = Byberg Nordin 177
VR/Arriva 8510 = Byberg Nordin 178
VR/Arriva 8511 = Byberg Nordin 179
VR/Arriva 8516 = Byberg Nordin 182

Buzzlover

Citat från: Alex Ljusteröbon skrivet 25 juni 2023, 11:48:34 AMStod ett helt gäng gamla Arriva vagnar strax innan Lunda livs vid mellan Arlanda o Långhundra för ca 1,5 månad sen
Kan bekräfta att dom stod kvar på Lunda Långtidsparkering på Midsommarafton, Keolis (ev Region Stockholm/TF?) hyr just nu parkeringen som uppställning.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!