Någon som vet...

Startat av Neopland, 30 augusti 2008, 19:46:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Neopland


76

Han verkar ha bråttom till kafferasten.

Johan Hansson

Citat från: Neopland skrivet 30 augusti 2008, 19:46:56 PM
...vad den här chauffören håller på med?  :-\

http://www.youtube.com/watch?v=dTTBLYlk8HM

på mitt företag om jag nu haft något så hade han fått börja se sig om efter annat jobb
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Jonas

Citat från: Neopland skrivet 30 augusti 2008, 19:46:56 PM
...vad den här chauffören håller på med?  :-\

http://www.youtube.com/watch?v=dTTBLYlk8HM

Vad är det jag missar?
Ser inget som verkar konstigt...  :-\

Karsten

Citat från: Z skrivet 30 augusti 2008, 21:52:52 PM
Vad är det jag missar?
Ser inget som verkar konstigt...  :-\

Nej, verkligen inte. Vad är det Neopland och Johan Hansson ser som vi missar?

Neopland

Ja men han varvar ju en del och kör ganska oförsiktigt, det kallar inte jag normalt. Om ni läser beskrivningen så står det mera där. De verkar köra hårt i England i alla fall!

Kristian

Citat från: Neopland skrivet 30 augusti 2008, 23:46:53 PM
Ja men han varvar ju en del och kör ganska oförsiktigt, det kallar inte jag normalt. Om ni läser beskrivningen så står det mera där. De verkar köra hårt i England i alla fall!
Beskrivning: "61091 scania alexander strider thrashes in neville neighbour hood. scania N113CRB"
Det säger inte mig ett skit, förutom att bussen kallas för Scania Alexander Strider N113CRB eller liknande.

Att bussen varvar högt beror väl på att automatlådan inte växlar upp?
Jag tycker att han kör som vilken bussförare som helst. Han verkar inte köra snabbare än 50 km/tim i alla fall.

Nåja, jag är ingen busschaufför, så jag borde inte uttrycka mig ö.h.t. :) Filmen var trevlig i alla fall.

Neopland

Citat från: Kristian skrivet 31 augusti 2008, 00:29:59 AM
Beskrivning: "61091 scania alexander strider thrashes in neville neighbour hood. scania N113CRB"
Det säger inte mig ett skit, förutom att bussen kallas för Scania Alexander Strider N113CRB eller liknande.

Att bussen varvar högt beror väl på att automatlådan inte växlar upp?
Jag tycker att han kör som vilken bussförare som helst. Han verkar inte köra snabbare än 50 km/tim i alla fall.

Nåja, jag är ingen busschaufför, så jag borde inte uttrycka mig ö.h.t. :) Filmen var trevlig i alla fall.
Scania N113 är själva chassiet. CN113 är de färdiga bussarna som var karosserade av Scania själva i Katrineholm.

CLB = Högt golv, vänsterstyrning
CLL = Lågt golv, vänsterstyrning
ALB = Högt golv, ledbuss, vänsterstyrning (finns ej som högerstyrd)
CRB = Högt golv, högerstyrning
CRL = Lågt golv, högerstyrning
DRB = Dubbeldäckare, högerstyrning (finns ej som vänsterstyrd)

Tror att det var så i alla fall...

Knut

Ikke mange passajerer her. Så jeg mistenker en "gjort"film. Ingen linjevogn iallefall. Så man kjører vel det man kan for fotogrefens skyld
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Kristian

Citat från: Neopland skrivet 31 augusti 2008, 11:50:50 AM
Scania N113 är själva chassiet. CN113 är de färdiga bussarna som var karosserade av Scania själva i Katrineholm.
*Onödigt att behålla i citatet*
Tror att det var så i alla fall...
Alltså en buss med Scaniachassi och Alexander Striderkaross. Men vad har Scanias alla gamla busstyper med detta att göra?

Neopland

Citat från: Knut skrivet 31 augusti 2008, 16:17:00 PM
Ikke mange passajerer her. Så jeg mistenker en "gjort"film. Ingen linjevogn iallefall. Så man kjører vel det man kan for fotogrefens skyld

Ja det tror nog nästan jag också, sådär kör man inte när man kör i linjetrafik. Gör man det så är man nog avskedad ganska snabbt om man blir påkommen. Tror nog också att det är någon som leker med bussen. Fast det skall man ju inte göra på det där sättet om bussen är i bruk fortfarande. Så filmen är ändå rätt skum.

Björn Ax

Citat från: Neopland skrivet 31 augusti 2008, 18:53:41 PM
Ja det tror nog nästan jag också, sådär kör man inte när man kör i linjetrafik. Gör man det så är man nog avskedad ganska snabbt om man blir påkommen. Tror nog också att det är någon som leker med bussen. Fast det skall man ju inte göra på det där sättet om bussen är i bruk fortfarande. Så filmen är ändå rätt skum.

Såg inte heller nåt speciellt farligt. Vill man komma upp i fart med våra scanior på GUB så använder man kick-downen och då varvar den upp till 2000rpm. Då låter det väldigt mycket från motorn. Sen att det skakar och har sig i filmen. Dåliga vägar och gropar i vägarna så blir det så.  ;D

Neopland

Citat från: hamre skrivet 31 augusti 2008, 22:15:08 PM
Såg inte heller nåt speciellt farligt. Vill man komma upp i fart med våra scanior på GUB så använder man kick-downen och då varvar den upp till 2000rpm. Då låter det väldigt mycket från motorn. Sen att det skakar och har sig i filmen. Dåliga vägar och gropar i vägarna så blir det så.  ;D

Ja på landsväg är det en sak, men inne i tätort är det kanske inte så bra.

Jonas

Citat från: Neopland skrivet 31 augusti 2008, 18:53:41 PM
Ja det tror nog nästan jag också, sådär kör man inte när man kör i linjetrafik. Gör man det så är man nog avskedad ganska snabbt om man blir påkommen.

Åter igen, vad är det som är fel på körningen?? ???

Neopland

#14
Citat från: Z skrivet 31 augusti 2008, 22:23:22 PM
Åter igen, vad är det som är fel på körningen?? ???

Överdrivet hård körning i tätort, kör typ in i ett träd på slutet. Är det normalt?