Världens sämsta bild på PTS nyförvärv...

Startat av virtual1, 21 mars 2008, 21:07:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Lån skulle jag ana, men trevligt att se att den rullar igen, sjukt snygg lack =) - tyvärr var jag alldeles för långt bakom för att hinna ifatt bussen o ta en bättre bild, men ni får väl hålla till godo med en reprisbild på hur den såg ut i Örebro för ett drygt år sen IAF =)






robbes

frågan är när du tog bilden för den skall ej rulla alls mer än med grönplåt möjligen:
Avställd (2007-11-09)


Du skrev lån nej faktum är att de leasr den bussen sedan 2007-09-26

virtual1

Citat från: robbes skrivet 21 mars 2008, 21:13:31 PM
frågan är när du tog bilden för den skall ej rulla alls mer än med grönplåt möjligen:
Avställd (2007-11-09)


Du skrev lån nej faktum är att de leasr den bussen sedan 2007-09-26


Åh fan, ja det var ju idag så...

robbes



robbes

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 mars 2008, 21:17:15 PM
Du får inte använda bilhandlarskylt för att köra avställda eller oreggade fordon med passagerare.

nej det vet jag därav frågan som kom lite längre ned var bara en parantes om enda skälet som den kunde rullat som avställd typ till verkstad eller något men som sagt gick den på linje så var det olagligt oavsett gränplt eller ej

virtual1

Citat från: Patrik skrivet 21 mars 2008, 21:18:20 PM
Gick den på 36an?

Hann inte se, men det känns ju troligt med tanke på att PTS rullade med övriga fordon på Vasagatan idag så...

Patrik

Citat från: virtual1 skrivet 21 mars 2008, 21:24:20 PM
Hann inte se, men det känns ju troligt med tanke på att PTS rullade med övriga fordon på Vasagatan idag så...

Okej va bra, då får vi se på söndag då..

robbes

Citat från: Patrik skrivet 21 mars 2008, 21:24:52 PM
Okej va bra, då får vi se på söndag då..
då får de ställa på den först om det skall gå i trafik ju

Patrik

Det kan inte ha att göra med att det är helgdag som VV kanske inte uppdaterat?

virtual1

Citat från: robbes skrivet 21 mars 2008, 21:26:22 PM
då får de ställa på den först om det skall gå i trafik ju

Kan ju vara så att de ställde på den i går och att VV inte hunnit uppdatera sin databas pga påsken med...

robbes

Citat från: virtual1 skrivet 21 mars 2008, 21:28:17 PM
Kan ju vara så att de ställde på den i går och att VV inte hunnit uppdatera sin databas pga påsken med...

är så att som vissa förut vet att jag kör ej internet förfrågningar då jag har bilhandlar avtal och får samma bilder som polisen i samma veva som ett fordon ställs på så automatisk uppdateras bilregistret så man ser det omgående finns inga vissa tidpunkter för det utan jag har själv kollat det

Bussmicke

Det var ett himla skrivande hit och dit.
Jag tror PTS vet vad de håller på med och Ja, 3005, 3007 och PJT148 var alla ute på 36/36X. Dock utan tydlig skyltning om vilken linje de rullade på.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

Citat från: Bussmicke skrivet 21 mars 2008, 21:50:51 PM
Det var ett himla skrivande hit och dit.
Jag tror PTS vet vad de håller på med och Ja, 3005, 3007 och PJT148 var alla ute på 36/36X. Dock utan tydlig skyltning om vilken linje de rullade på.

så du tycker det är seriöst at tköra med avställda fordon som man ej behöver skatta för etc

Patrik

Jag tycker vi håller käft och går och kollar på TV istället...  :-X