Nobina 3078 & 7250 på en av SL:s kortaste linjer - 817 i Tyresö - 3 juli 2020

Startat av Mikael T Nilsson, 03 juli 2020, 18:06:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Tack för era svar. Just det, glömde bort linje 565X. Då finns det minst en (och fr o m hösten två) SL-linjer med endast två hållplatser. Bra förslag av SL att numrera den nya linjeni  stomlinjeserie 170 då det är en förlänging av spårtrafik i avvaktan på t-baneutbyggnaden till Barkarbystaden.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Nico skrivet 06 juli 2020, 18:39:14 PM
I tråden om nya BYD till Nobina så nämns nya linje 175 som är tänkt att den ska gå igång 17/8. Enligt dess linjebeskrivning då kommer den vara ha två hållplatser, Akalla C och Stora torget i Barkarbystaden.

https://drive.google.com/file/d/1xrEfX4iFLueTDxd326XhA14Tt01jRL6C/view
Vilka amatörer att göra det lätt för sig. Barkarbystaden borde det stå i rubriken.
Skalla - Barkarbystaden borde se skrivit i linjebeskrivningen. Typiskt SL...

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Man skriver ju normalt ut hållplatsnamn i dessa sammanhang, dvs. när det handlar om lokaltrafik med buss. Barkarbystaden är ju namnet på hela området och med flera hållplatser. Då skulle det bli ganska förvirrat att bara säga Barkarbystaden.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Lite som utropet i tunnelbanan vid Tekniska högskolan då. "samt bussar mot Vaxholm och Roslagen". Snacka om otydligt med begreppsförvirring. Bättre med tydlighet.