Bergkvarabuss 7xx-serien i Skåne (Fråga)

Startat av Bussmicke, 12 september 2021, 18:07:04 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

Vet att Bergkvarabuss fått nya bussar i 700-serien och sedan tagit över bussar från Transdev.

Vad heter de nya och var finns de?
Samma sak gäller de fd Transdev.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

skanetransporter

De har dock tagit över 142, 148 med nya A44 fast från 2019. Man kan se dessa i Bara, Klågerup även Malmö. Men 142 ska bli 150 i December, Det kommer köras på Vellinge-Malmö-Bara-Klågerup tror jag

Buss_Lund

Bergkvarabuss tog över några Solaris som rullar i Gotland och några är kvar nere Malmö som rullar om det behövs vissa turen dom fick nummer hos bergkvarabuss serien 7xx. Jag vet inte om deras vagn som kvar nere Skåne ska försvinner när nya elbussarna kommer i trafik.

Walter

Har inte axakt koll på stationeringsort men kanske detta ändå kan hjälpa lite i vilken trafik man mest troligt kan hitta dem

700-709 Citaro Ystad/Trelleborg stad
710-731 MAN A44 för regionstrafik runt Malmö/Lund (L142,148,165 m.fl) Gissar att de flesta bör vara stationerade i Malmö
732-740 fd Transdev Solaris 3230-3232,1211-1213,3233-3235) Oklart om dessa används, en del syns avställda vi depån i Malmö, någon kanske är reserv i Trelleborg/Ystad)
741 och uppåt är fd Trsdev 61xx Solaris 15 och dessa är utspridda. Några på Gotland, en del som reservbussar i Malmö och några som verkar avställda vid depån i Malmö.

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

732-737 rullar i Visby, 739 i Höllviken på 152, 740 är en grön reserv till 739.
741-743 Solarisboggi i Skåne, jag fotade 741 i Vällinge och 742 i Malmö och Trelleborg.
739 och 743 såg jag inte ute i September..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Tror 738 också är i Visby.
747 skrotad i Visby (Skrotfrag) i januari, gick nog aldrig i trafik.

Bussmicke

Jag säger inte emot dig men såg inte 738 i Visby. 747, var inte den som var den första som kom till ön och den som jag fotograferade förra året medans Gotlandsbuss körde?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

738 var med på den lista över planerade och hitflyttade bussar som fanns i fjol vår men om den de facto är/har varit här vet jag inte.

När det gäller 747 kan det vara som du tror.

Bussmicke

Jag besökte i garaget i Oktober och kan inte minnas 738. Kan hända att den har avyttrats eller nåt.

Jag kanske är trög men behåller Bergkvarabuss skoltrafiken när Gotlandsbuss tar över eller tar Gotlandsbuss allting?

/Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Den är avställd sedan 20201102 så det kan ju innebära att den aldrig tog sig till ön.

Nej både linje och skol ingår i upphandlingen som Bivab räknade hem..

marciza

När jag var på Gotland i somras så fanns buss 743 på ön i trafik. Åkte med den på linje 10 från Hemse till Visby.
Buss 738 såg jag inte, men jag var aldrig vid något bussgarage.