Tester i Stockholm för jobb på Swebus och Busslink?

Startat av Sallas, 25 januari 2008, 13:18:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rojje

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 januari 2008, 08:02:52 AM

En buss med motorn i främre delen av bussen (oftast Volvo) beter sig iofs inte annorlunda än en pusherbuss just när du backar, men om du lyckas låsa bussen kan den vara lite knepigare att räta upp än en bakmotorbuss eftersom det finns en stor skillnad mellan de två busstyperna.

//Fredrik

Just backningen är den stora skillnaden. På en Volvo med styrande bakhjul måste du ha lite mer marginal för framändan för att kunna göra eventuella kompensationer, ju mer du viker leden, ju större blir styrutslaget på bakhjulen. Dvs, när bakändan sticker iväg sticker den iväg fort. Så är det inte på en Scania med stel bakaxel, där är bakändans beteende mer konsekvent. Att backa en Volvo ledbuss 2-3 km på en smal vintrig grusväg är inte roligt. Fick göra det en gång efter körning åt SSSK (StockholmsSkridskoSeglarKlubb). Så vart man en erfarenhet rikare.  ;)

Zella

Citat från: LinusA skrivet 27 januari 2008, 00:07:54 AM
Borde inte vara några problem alls, men de vill nog se hur du kör också! :-)

/L

Självklart  ;)