Nya bussar till Transdev Gbg?

Startat av janjoh, 14 november 2016, 19:50:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

PauPut

Citat från: Hannes L skrivet 13 december 2016, 01:52:45 AM
Förlåt för ev off topic! Men vad hände med 6073 som brann i somras? Kan vi räkna med den igen eller planerar man att ersätta den också?

Den är skrotad.

vraket

Jag såg 71 trafikera Rosa Express på annandag jul, vid 12-tiden.

Finns det någon skillnad inrednings- och utseendemässigt mellan dessa nya hos Transdev och motsvarande hos GS?

joacimw

Såg oxå 71 trafikera rosa express  på annandag jul
Jar aldrig sett ledbuss på rosa innan

Bussmicke

Har inte dessa Färg Expresser spelat ut sin roll? Förr gick det ju bussar med högre standard på linjerna, nu verkar vad som helt rulla.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

PauPut

Är nog så att Transdev väljer att skicka ut en ledbuss för att inte ställa in trafik när det ändå finns tillgängliga bussar.

Bussmicke

Annandag Jul är söndagstrafik och då om något borde det finnas gott om bussar :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Adrian Langemar

Citat från: vraket skrivet 31 december 2016, 11:32:11 AM
Jag såg 71 trafikera Rosa Express på annandag jul, vid 12-tiden.

Finns det någon skillnad inrednings- och utseendemässigt mellan dessa nya hos Transdev och motsvarande hos GS?
71 är en B9S och några sådana har inte funnits hos GS på många år. Finns inredningsbilder på de nya ledbussarna i 71xx-serien i en annan tråd. De har höga ryggstöd till skillnad från GS bussar.

Ledbuss på Rosa Express har jag sett flera gånger förut.

Bussmicke

Citat från: Adrian Langemar skrivet 31 december 2016, 20:39:30 PM
Ledbuss på Rosa Express har jag sett flera gånger förut.

Jag har aldrig sett det. Bor du i Göteborg numera?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Adrian Langemar

Citat från: Bussmicke skrivet 31 december 2016, 22:00:24 PM
Jag har aldrig sett det. Bor du i Göteborg numera?
Det har ju stått på de andra forumen i flera år nu...

Walter

#39
Citat från: Adrian Langemar skrivet 01 januari 2017, 08:50:35 AM
Det har ju stått på de andra forumen i flera år nu...

Vilka andra forum? Man ska nog inte förutsätta att de som läser detta forumet även följer andra forum. Jag känner inte till andra forum för bussar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Spårvägssällskapets forum orkar jag inte läsa.  De skriver ju långa romaner om allt och det orkar jag inte läsa.  Kort information är bäst.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.