Bålsta stn 25 juni 2012: Nobina, Arriva, Björks och Mellansvensk

Startat av Mikael T Nilsson, 25 juni 2012, 15:40:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep från ett regnigt Bålsta den 25 juni. Jag hade hoppats på att få en hel del nya Nobina-vagnar på bild, men det verkar som att lokaltarfiken i Bålsta tätort fortfarande trafikeras av Björks Buss och Mellansvensk Omnibusstrafik.

Först en bild på en Mercedesbuss, trafikerandes linje 311 mot Skokloster.



Sedan en av Björks vagnar som precis anlänt Bålsta stn som UL-linje 302.



Denna vagn verkade trafikera linje 301 och nya linje 304 (Mjuka linjen). Vilken skillnad i passagerarkapacitet mot tidigare då Nobina/Swebus mest trafikerade tätortstrafiken i Bålsta med boggievagnar(!).



Arriva 7041 (f.d. Swebusvagn) dök upp på SL:s linje 579 mot Arlanda.



Några nya UL-gula Volvo 8900-vagnar dök i alla fall upp i Bålsta. Nobina 7596 trafikerade UL-linje 895 mot Örsundsbro.



Akterbild.



Slutligen Nobina 7620 på UL-linje 803 mot Enköping.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikey

Trevliga bilder! :)

En rättelse dock, Arriva 7041 är ingen gammal Swebusvagn. 7044-68 är de enda gamla Swebusarna som än så länge är kvar.

Mikael T Nilsson

Citat från: Mikey skrivet 25 juni 2012, 15:48:50 PM
Trevliga bilder! :)

En rättelse dock, Arriva 7041 är ingen gammal Swebusvagn. 7044-68 är de enda gamla Swebusarna som än så länge är kvar.

Du har rätt, tack för uppgiften!  :)
Roligt att du uppskattade bilderna! Tyvärr regnade det under hela Bålstabesöket.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 25 juni 2012, 15:50:38 PM
Du har rätt, tack för uppgiften!  :)
Roligt att du uppskattade bilderna! Tyvärr regnade det under hela Bålstabesöket.

Ett lätt sätt att se det på är om fronten är ny eller gammal, inga nya fronter kommer från Swebus!

Mikael T Nilsson

Citat från: virtual1 skrivet 25 juni 2012, 16:35:32 PM
Ett lätt sätt att se det på är om fronten är ny eller gammal, inga nya fronter kommer från Swebus!

Helt riktigt! Det borde jag tänkt på!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Trevligt,  då vet jag vad som väntar på fredag.
Ska inte Sambus köpa in nytt?

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Öden

Hej !

TWK 562 är en bekanting från Gävle, urspr. Persson & Co Busstrafik i Gävle > VS-Trafik AB Valbo nr. 79 > VS & Perssons Bussar AB Valbo nr.79 !

Mvh Peter Ö

Johnny E

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 25 juni 2012, 15:40:57 PM

Här kommer ett bildsvep från ett regnigt Bålsta den 25 juni. Jag hade hoppats på att få en hel del nya Nobina-vagnar på bild, men det verkar som att lokaltarfiken i Bålsta tätort fortfarande trafikeras av Björks Buss och Mellansvensk Omnibusstrafik.


Det är ju Sambus (där Björks och Mellansvensk Omnibustrafik ingår) som vunnit upphandlingen på tätorts- och regionaltrafiken i Bålsta (300-linjerna). Började trafikeras den 11/6.

Tidigare trafikerade man två omlopp på uppdrag av Nobina.

Citat från: Bussmicke skrivet 25 juni 2012, 19:15:17 PM

Ska inte Sambus köpa in nytt?


Jo men leveranserna dröjer
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johnny E

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2012, 11:17:54 AM
Någon aning om vad och när?
Exakt när har jag inte hört, men nån gång åt hösten till ... vad jag förstår är det VDL Citea som är beställda. Man har redan nu en sån demobuss inlånad.
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 25 juni 2012, 19:15:17 PM
Trevligt,  då vet jag vad som väntar på fredag.
Ska inte Sambus köpa in nytt?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Lycka till på fredag!

Citat från: Peter Öden skrivet 25 juni 2012, 20:28:21 PM
Hej !

TWK 562 är en bekanting från Gävle, urspr. Persson & Co Busstrafik i Gävle > VS-Trafik AB Valbo nr. 79 > VS & Perssons Bussar AB Valbo nr.79 !

Mvh Peter Ö

Tack för uppgiften!

Citat från: Johnny E skrivet 25 juni 2012, 21:01:57 PM
Det är ju Sambus (där Björks och Mellansvensk Omnibustrafik ingår) som vunnit upphandlingen på tätorts- och regionaltrafiken i Bålsta (300-linjerna). Började trafikeras den 11/6.

Tack för info!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

På garaget fanns..



Vid stationen..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 30 juni 2012, 12:52:54 PM
På garaget fanns..



Tack för dina bilder, Micke!! Har VDL-bussen satts i trafik än?
Jag gissar att föraren skyltade bussen enligt ditt önskemål :-)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikey

VDL-bussen mötte jag vid Skokloster vid 16.30 igår. Såg aldrig skyltskåpet, men det fanns resenärer ombord, så troligen gick den på 311.

Jacob

Då blir det heldag i Bålsta imorgon :) hoppas på VDLen och den vita Integron, den ser riktigt trevlig ut!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!