Morgonstund i Orminge centrum

Startat av Peter Erret, 31 augusti 2011, 18:02:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ivo

Tack !!! Peter  :D Blir lite sugen att köra här ute igen. Men denna gubbe är för trött för att köra mer än det jag redan kör i staden.  ;D
Ivo

TobbeH

Farsan har berättat är tillfäligt slut på slipsarna , därför är det knappt någon som har slips.
Trafikledare i Slussen

Peter Erret

Citat från: TobbeH skrivet 09 september 2011, 10:27:06 AM
Farsan har berättat är tillfäligt slut på slipsarna , därför är det knappt någon som har slips.
Även om man inte har någon slips så bör man använda bältet!  ;)

jbnilsson

Citat från: Peter Erret skrivet 31 augusti 2011, 19:00:05 PM
Kortvagnar  ???
I dagens laguppställning finna 6673, 6674 (Björknäs), 6680, 6681 (Älvsby) och Nobinas 6855 och 6856 (Björknäs i stf 8402 och 8407  8))

6680-6681 finns i Björknäs.

Peter Erret

Citat från: jbnilsson skrivet 14 september 2011, 11:11:11 AM
6680-6681 finns i Björknäs.
I våran värld så har bussarna en "hemmadepå" men då vi byter bussar hela tiden mellan depåerna så stämmer inte verkligheten med planerna. Titta på vilka bussar som står i Mölnvik, de flesta skulle varit i Björknäs.  ::)

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Carl Eric

Citat från: Peter Erret skrivet 14 september 2011, 18:19:50 PM
I våran värld så har bussarna en "hemmadepå" men då vi byter bussar hela tiden mellan depåerna så stämmer inte verkligheten med planerna. Titta på vilka bussar som står i Mölnvik, de flesta skulle varit i Björknäs.  ::)

Får man fråga varför det blir så? Är det tillfälligt "strul" eller kommer det att fortgå?

Man blir ju lite intresserad när bussar går där man inte trodde att de skulle gå...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Peter Erret

Citat från: Carl Eric skrivet 14 september 2011, 20:45:15 PM
Får man fråga varför det blir så? Är det tillfälligt "strul" eller kommer det att fortgå?

Man blir ju lite intresserad när bussar går där man inte trodde att de skulle gå...
Om du kommer med en "Björknäs-buss" före Grisslinge och den strular, riskerar att stanna etc. kör man då förbi Mölnvik utan att göra ett vagnbyte? , Nej givetvis inte. Kommer man på väg mot Värmdö med en "Mölnviksbuss" och får problem i t.ex. "kaffebacken" så anropar man Björknäs och gör ett vagnbyte där.

Övriga kommentarer överflödiga hoppas jag.  ???

Tänk efter före  :'(

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 01 september 2011, 06:25:24 AM
Jag är inte speciellt imponerad av Nobina i stort, men de ska i alla fall ha på pluskontot att uniformeringen nästan alltid varit bättre än Keolis. Mer slips och mindre vita gympadojjer!

Inte utan klagomål på många håll i Sverige. Dock inte från mig, som håller med Karsten angående uniformeringen.
I Norrtälje var det dessutom ett påtänkt krav att förare på linje 676 skulle ha skjorta, slips och kostym. Dvs varken vanlig jacka eller pikétröja på just den linjen. Precis som det redan är på t.ex Swebus Express. Dock vet jag inte om det blev något av detta särskilda 676-krav.

Karsten

Citat från: Peter Erret skrivet 14 september 2011, 21:05:31 PM
Om du kommer med en "Björknäs-buss" före Grisslinge och den strular, riskerar att stanna etc. kör man då förbi Mölnvik utan att göra ett vagnbyte? , Nej givetvis inte. Kommer man på väg mot Värmdö med en "Mölnviksbuss" och får problem i t.ex. "kaffebacken" så anropar man Björknäs och gör ett vagnbyte där.

Övriga kommentarer överflödiga hoppas jag.  ???

Tänk efter före  :'(

Alltså "tillfälligt strul". Lite onödigt otrevligt svar tycker jag nog Peter.

jbnilsson

Citat från: TobbeH skrivet 09 september 2011, 10:27:06 AM
Farsan har berättat är tillfäligt slut på slipsarna , därför är det knappt någon som har slips.

Slipsar finns nu att hämta i Björknäs.

bjorn_k

Citat från: Ersa skrivet 14 september 2011, 21:11:29 PM
Inte utan klagomål på många håll i Sverige. Dock inte från mig, som håller med Karsten angående uniformeringen.
I Norrtälje var det dessutom ett påtänkt krav att förare på linje 676 skulle ha skjorta, slips och kostym. Dvs varken vanlig jacka eller pikétröja på just den linjen. Precis som det redan är på t.ex Swebus Express. Dock vet jag inte om det blev något av detta särskilda 676-krav.
Hm, det känns som att det är någon form av "vit skjorta"-krav på 676... OBS detta påstående endast baserat på egna resor och iakttagelser på Bstn