En dagresa i Smålands djupa skogar

Startat av Yujin Zhang, 06 november 2009, 23:43:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kaxen

Citat från: Sundås skrivet 09 november 2009, 14:52:02 PM
Kommer Vänersborgs Linjetrafiks bussar att numreras om i Lysekils nummerserie?

Nej, vi tar över VL:s nummer.

Kaxen

Citat från: Lars Ödlund skrivet 09 november 2009, 16:34:07 PM
Hur stora personalnedskärningar innebär sammanslagningen? Inte på förarsidan men i övrigt.

Inga personalnedskärningar är aktuella i dagsläget.

Tobias

Härligt bildsvep från "mina" hemtrakter här! Många platser man känner igen! Hultanäs på vintern kan inte ha varit någon större höjdare? ;) Det är det knappt på sommaren heller när man kommit dit med tåget från Åseda!

En liten rolig fråga dock, hur löste du biljetterna? Kontantbiljetter på samtliga bussar eller? Isåfall, vad kostade det? Noterar också det nya biljettsystemet som JLT håller på att införa på en utav bilderna där, som de verkar ha kommit rätt långt med.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Yujin Zhang

CitatEn liten rolig fråga dock, hur löste du biljetterna? Kontantbiljetter på samtliga bussar eller? Isåfall, vad kostade det? Noterar också det nya biljettsystemet som JLT håller på att införa på en utav bilderna där, som de verkar ha kommit rätt långt med.

Mja, det var det jag tänkte göra tills jag hittade ett rabattkort i plånboken som jag säkert inte har använt på 2-3 år (och jag fick för mig att kortet går ut om man inte använder det inom 2 år från sista användning) som fick bli betalningsmedel på två delresor. Kommer jag ihåg rätt var priserna så här:

Växjö - Åseda, 28:80kr
Åseda - Hultanäs, 0kr (det gick inte få fram rätt pris till Vetlanda)
Hultanäs - Vetlanda, 22:50kr
Vetlanda - Hultsfred, 56kr