Besök på AB Demonteringar i Hölö - a.k.a. Busskyrkogården

Startat av Jonatan, 16 augusti 2007, 21:35:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonatan

Hej!

Hade en kort beställningskörning idag på förmiddagen men när jag kom tillbaka fick jag i uppdrag att åka ut till AB Demonteringar i Hölö och hämta en liten grej.



Väl framme och lastat i min lilla avlösningsbil, om det ser ut att gå lite lågt i bak finns det skäl till det. Skälet är en nyrenoverad växellåda av märket ZF på ca. 400 kg. Trots det gick bilen riktigt bra även tillbaka.



Frågade självklart om jag fick se mig omkring och ta några bilder, det gick bra så här följer några bilder på bussar i olika skick...



















/ Jonatan


Fredde


Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter Andersson

Ser att Swebus 2983 är en av bussarna som nu når sin slutgiltliga vila. Men de finns en Hallandslackad buss till där ser man på bilderna. Nån som kan bekräfta vad de är för buss?

Swebus 2983 var för övrigt placerad i Falkenberg tillsammans med 2984 och 2985 alla 3 dessa var scania ck 113. Falkenberg hade även 2884 som var en scania ck 112. Dom andra systervagnarna 2881-2883 var placerade i Halmstad. Men alla dessa är borta nu

MVH Peter
Delsbo

Walter

Citat från: Peter Andersson skrivet 17 augusti 2007, 03:29:43 AM
Ser att Swebus 2983 är en av bussarna som nu når sin slutgiltliga vila. Men de finns en Hallandslackad buss till där ser man på bilderna. Nån som kan bekräfta vad de är för buss?

Swebus 2983 var för övrigt placerad i Falkenberg tillsammans med 2984 och 2985 alla 3 dessa var scania ck 113. Falkenberg hade även 2884 som var en scania ck 112. Dom andra systervagnarna 2881-2883 var placerade i Halmstad. Men alla dessa är borta nu

MVH Peter
Delsbo

2983 och även 3343 som syns på en annan bild körde som skolbussar i Halmstad på slutet
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Peter Andersson

Tack så mycket 3343 visste jag inte att den gått i Halmstad som skolbuss. Men den är ju inte Lackad i Hallandstrafikens färger. De är däremot en annan buss som skymtar på samma bild

MVH Peter
Delsbo

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.


Jeppe Hagelbäck

Citat från: Peter Andersson skrivet 17 augusti 2007, 03:29:43 AM
Ser att Swebus 2983 är en av bussarna som nu når sin slutgiltliga vila. Men de finns en Hallandslackad buss till där ser man på bilderna. Nån som kan bekräfta vad de är för buss?

Med största sannolikhet 3086

/Jeppe

Nicklas Vasa

Den blekinge lackade Alpusen är 2698, och den Swebus lackade är 2683.

Simon Bertilsson

Oj... Vad får egentligen en sån där Kangoo lasta? Vi har några på åkeriet som vi kör små och stora bud med, och de får ta en del vikt ibland.....

Nicklas Vasa


Simon Bertilsson

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 01 september 2007, 14:31:37 PM
Det står väl i reg beviset.....
Självklart, men jag har inget regbevis för fordonet i fråga... Regnumret hade dock varit tillräckligt, för då kan man kolla på vägverkets hemsida.

Erol

Kollade på en av postens bilar och där står Max lastvikt 480