Lindbergs buss flera nya

Startat av Christer K, 01 juli 2009, 20:41:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus


Optimal

Dm har dålig smak å väljer skrot Renault. Bättre bussar finns ju, som ex Mercedes och Volkswagen. Men vissa går ju efter pris före kvalitet och ergonomi

Magnus

Citat från: Optimal skrivet 11 juli 2009, 22:22:46 PM
Dm har dålig smak å väljer skrot Renault. Bättre bussar finns ju, som ex Mercedes och Volkswagen. Men vissa går ju efter pris före kvalitet och ergonomi

Det står i första inlägget att Länstrafiken hade vissa krav, som varken Volkswagen eller Mercedes klarade. Så man var tvungen att välja mellan Renault eller Ford.

Taunusch

Vilka kvalitétsbrister finns hos Renault Master?

Optimal

Citat från: Stefan skrivet 12 juli 2009, 00:01:05 AM
Vilka kvalitétsbrister finns hos Renault Master?

Dom e plastiga, slöa, man sitter dåligt i dom, låter mycket. Iallfall dom jag kört, å det är ett par srycken Renault Master, Omnirider, multirider, omninova, multinova å allt vad dom kan tänkas heta

Taunusch

Jag har kört 20-30 000 mil i olika Renault Master, av 1999 till 2007 årsmodeller. Det har varit bra arbetsplatser med god komfort, tycker jag.

De Mercedes Benz Sprinter som Lindbergs Buss säljer av borde det väl inte vara så svårt att hitta presumtiva köpare till? Bussarna har inte gått särskilt många mil och har mycket kvar att ge...

Optimal

Citat från: Stefan skrivet 12 juli 2009, 01:26:48 AM
Jag har kört 20-30 000 mil i olika Renault Master, av 1999 till 2007 årsmodeller. Det har varit bra arbetsplatser med god komfort, tycker jag.

De Mercedes Benz Sprinter som Lindbergs Buss säljer av borde det väl inte vara så svårt att hitta presumtiva köpare till? Bussarna har inte gått särskilt många mil och har mycket kvar att ge...

Du kanske inte är 194cm heller  ;) Själv kör jag en Iveco nu som "firman" har gjort om för att jag ska sitta bra i. Men man sitter fortfarade inte lika bra som i en merca När jag körde en ny Merca sprinter - 2008 så satt man som en kung. Synd att det bara var en lånebil  :(

Anders Lundén

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 04 juli 2009, 10:13:12 AM
*snyft*
Och inte ett enda regnr kan man se på bilderna och inget utskrivet vad du såg så man kan lägga in dom i sina listor  >:(

LMH064
OUK066
Har blivit länsstripade.

JTL225
JTR840
Än så länge vita

// Anders