Hur man fotograferar bussar 2...

Startat av Patrik, 11 januari 2009, 10:44:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Trevligt del2an kom så du var i Kalmar nu o Öland men sog du ingen blå Scania Omnilink där den är så snygg tycker jag i den lacken.
Ner kommer Del 3an då  ::)

Sundås

Kul med dessa filmer!

Ännu roligare att du fångat en bekant till mig på filmen (när det går förbi två tjejer, hon till vänster) ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Zella

Herrans roligt å se centralplan i Alvesta... mina kvarter  ;D

Kinslayer

Trevliga filmer du lägger ut Patrik  :) Nu har jag reggat mig på Youtube och börjat prenumerera på dina klipp......

Patrik

Citat från: Mattias Möller. skrivet 11 januari 2009, 16:39:45 PM
Trevligt del2an kom så du var i Kalmar nu o Öland men sog du ingen blå Scania Omnilink där den är så snygg tycker jag i den lacken.
Ner kommer Del 3an då  ::)

Nej, det såg jag inte.
Jag vet inte när den kommer, om någon börjar hota mig för att jag är för seg så kanske det går fortare!

Citat från: Sundås skrivet 11 januari 2009, 16:48:42 PM
Kul med dessa filmer!

Ännu roligare att du fångat en bekant till mig på filmen (när det går förbi två tjejer, hon till vänster) ;)

Haha, jag lät dom vara med i filmen eftersom jag märkte i efterhand att den ena gjorde V-tecknet (eller vad det var) mot kameran.

Citat från: Tomas Fransson skrivet 11 januari 2009, 17:10:35 PM
Herrans roligt å se centralplan i Alvesta... mina kvarter  ;D

Tyvärr var det lite mulet på morgonen.

Citat från: Stellan S skrivet 11 januari 2009, 17:38:11 PM
Trevliga filmer du lägger ut Patrik  :) Nu har jag reggat mig på Youtube och börjat prenumerera på dina klipp......

Tack, kul att höra!  :)

Patrik

Update Update:

Nu kan man se alla mina videor i HD-kvalitet på Youtube, än har det inte blivit standard hos Youtube än men ändrar man länken lite så kommer man till den riktiga HD-versionen.

Här är länken till HD-versionen för denna video: http://www.youtube.com/watch?v=D5kGwHIeU1Y&fmt=22

Går man in på Youtube så ser man inte denna HD-kvalitet men ni måste inte ändra adressen genom att lägga till "&fmt=22" när ni ska se varje film, ni kan se dom direkt i HD-kvalitet genom att gå in på min hemsida: http://www.phbuss.se/index2.html

Jag lovar er att ni kommer se stor skillnad direkt och ni kan även kolla på filmen i fullskärm utan stora skavanker!

Ulf Rådeström

sketans bra filmer!

Bra färger - kul o se miljöer o bussar

Carl W

Bussmupperiet har fått en ny dimension. Hittills har många tyckt att det är muppigt att fotografera bussar. Men att filma sig själv när man fotograferar bussar är ett strå vassare.

Ersa

Citat från: Carl W skrivet 12 januari 2009, 19:29:09 PM
Bussmupperiet har fått en ny dimension. Hittills har många tyckt att det är muppigt att fotografera bussar. Men att filma sig själv när man fotograferar bussar är ett strå vassare.

Bussmupp eller superbussmupp? ;)

Patrik

Citat från: Carl W skrivet 12 januari 2009, 19:29:09 PM
Bussmupperiet har fått en ny dimension. Hittills har många tyckt att det är muppigt att fotografera bussar. Men att filma sig själv när man fotograferar bussar är ett strå vassare.

Och visst är det positivt med nya dimensioner?  ;)

Carl W

Citat från: Patrik skrivet 12 januari 2009, 21:45:45 PM
Och visst är det positivt med nya dimensioner?  ;)

Ja visst. Och om man själv tycker det är kul samtidigt som det uppskattas av läsarna, så är det ju bara positivt. Däremot så kanske det inte håller så hög klass, att det vore något för Utbildningsradion som någon skrev. Han hade dock lagt in en smiley.

Muk

#26
Citat från: Carl W skrivet 12 januari 2009, 23:52:03 PM
Ja visst. Och om man själv tycker det är kul samtidigt som det uppskattas av läsarna, så är det ju bara positivt. Däremot så kanske det inte håller så hög klass, att det vore något för Utbildningsradion som någon skrev. Han hade dock lagt in en smiley.

Intressant koncept att hänvisa till min kommentar om del 1 i tråden om del 2. Jag tycker att Hur man fotograferar bussar del 1 skulle passa utmärkt på Utbildningsradion. Jag antar att min herre aldrig har sett exempelvis programmet "garage om film" på ur. Jag låter bli att lägga in en smiley här för att det inte ska bli några missförstånd.

M224

Del 3 och del 4 finns på Youtube nu.

Jag säger bara mycket bra jobbat Patrik!  :D

Patrik

Citat från: M224 skrivet 15 januari 2009, 19:08:50 PM
Del 3 och del 4 finns på Youtube nu.

Jag säger bara mycket bra jobbat Patrik!  :D

Schh, jag väntar fortfarande på att HD-versionerna ska komma upp  ;)

M224