Logiskhet saknas intrumentering [Bilder]

Startat av Nupski, 12 juni 2008, 00:41:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

Citat från: yngrot skrivet 12 juni 2008, 18:57:39 PM

Är det så att 2005 bussarna kommer från olika håll ?  För alla MAN vi fick till Borås har samma knappplacering  för annars är det ju slarv med specen vid köpet eller dålig koll innan leverans ser att dörrknappar är till vänster på 2005 . Enligt folket nere på MAN fabriken var det ju folk nere från Gbg och speca upp allt och det verkade som de höll på rätt länge. Så då borde det ju inte bli så galet..

Hej det är inte MAN orginal för det är turkbygge. För MAN orginal är det ju som dagens bussar.


MAthias

Nupski

Citat från: Mathias Rickman skrivet 12 juni 2008, 21:51:01 PM
Hej det är inte MAN orginal för det är turkbygge. För MAN orginal är det ju som dagens bussar.


MAthias

Turk bussarna är ett kapitel för sig. Tyskarna och pokackerna har en helt annan standard. Sen tycker jag man kan lansera Büssing igen för bussproduktionen inom MAN, man använder ju fortfarande Braunschweiger lejonet.

Mathias Rickman

Oey byssing har jag aldrig åkt men det skulle vara trevligt

David S

Citat från: Tomas skrivet 12 juni 2008, 00:41:15 AM


Vad har man testknappen och knappen med den överkryssade banvagnen till?

Nupski

Citat från: David S skrivet 13 juni 2008, 08:05:27 AM
Vad har man testknappen och knappen med den överkryssade banvagnen till?

Testknappen är till för att testa brandlarmet med den tillhörande fogmakern. Kryssade barnvagnen för att kunna stänga mittdörrarna när någon aktiverat barnvagnsknapparna, funktionen finns inte med längre för att dörrautomatiken har aldrig fungerat.

Neko

Citat från: Tomas skrivet 12 juni 2008, 19:39:12 PM
Den tyskreggade var buss 130(?) en A37 med gröna säten och allt på tyska.

Stämmer så bra.
Körde den som tyskreggad på 32an, tror jag det var, förbi JTAB när jag fick ett stenskott
mitt i högerrutan. Stenskottsmärket fanns på exakt samma ställe när jag senare körde den
svenskreggad som buss 130.  ::)

David S

En fråga till har jag.

Knappen som det står BM på har den med biljettmaskinen att göra? Tänker alltid på Bussmicke när jag ser den knappen.

Jag har sett den på många andra bussar.

S Svensson

Eftersom jag åker buss en hel del så har förare ibland kommentarer.
Jag vill inte påstå att det skiljer så speciellt emellan olika bussmärkena. Det finns t ex 3 st nästan identiska bussar som är köpta ihop och som ser olika ut. Men dessa tre har byggts av olika personer. Knappmonteringen skiljer sig nämligen  på alla tre.
Det finns även exempel från Svensk byggda karosser där kopplingsscheman inte följts.

Några av de MAN GS skaffade var lånebussar, tillhöriga Neoplan Väst,i samband med underhållsavtal.
Det påstås att Neoplan hade,i varje fall tidigare,ont om folk. T o m folk som inte sysslat alls med bussar erbjöds arbete där.



MAN disponerar ett antal så kallade varunamn Byssing,Neoplan,Bedford. Vad som behålles i framtiden vet vi ju ju inte. Numera är det moderbolaget (vad jag kan se på hemsidan www.man.de).
(saknar tyskt-y på datorn-har inte hittat detta).

Arnt Helge

Citat från: S Svensson skrivet 13 juni 2008, 12:26:27 PM
(saknar tyskt-y på datorn-har inte hittat detta).

Har du prøvd å trykke ¨ etterfulgt av u?
Arnt Helge



Stolt bussjåfør siden 1998!

S Svensson

Nej det har jag inte gjort. Jag hade ett antal specialtecken på min arbetsdator tidigare.
u¨ blir det . u´´ en annan variant.



Björn Ax

Citat från: S Svensson skrivet 14 juni 2008, 14:14:25 PM
Nej det har jag inte gjort. Jag hade ett antal specialtecken på min arbetsdator tidigare.
u¨ blir det . u´´ en annan variant.

ALT+0252 blir ü. :)

Fredde

CitatKnappen som det står BM på har den med biljettmaskinen att göra? Tänker alltid på Bussmicke när jag ser den knappen.

Jag har sett den på många andra bussar.

Visst är det så. Det finns en Bussmicke-knapp på alla B9S i Stockholm, dock kommer dessa inte sammankopplas med det nya biljettsystemet.


Simon A

Citat från: Fredde_J skrivet 14 juni 2008, 21:38:06 PM
Visst är det så. Det finns en Bussmicke-knapp på alla B9S i Stockholm, dock kommer dessa inte sammankopplas med det nya biljettsystemet.


Vad händer när man trycker på knappen? ;)

//Simon

Bussmicke

Citat från: Simon A skrivet 14 juni 2008, 23:28:26 PM
Vad händer när man trycker på knappen? ;)

//Simon

Man kommer till Min hemsida...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.