Linje 50

Startat av Hasse L, 20 september 2012, 09:05:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Trevligt med en tråd som medlemmarna byggde vidare på, så att instiftaren kunde tillbringa veckoslutet bakom ratten på diverse björknäsbussar....

Citat från: Gunnar D skrivet 20 september 2012, 13:08:50 PM
Mycket intressant! Var det sista H24 i vänstertrafik öht? Vid besök i Hornsberg 2 jan 1967 var det bara ett fåtal H24 kvar att komma på ombyggningslinan.

/Gunnar
Min uppgiftslämnare har tillgång till Söh:s utryckningslistor runt årsskiftet 66/67, men inte till samma uppgifter från Hornsberg. Emellertid kan vi se i vår äldre kollegas noteringar av tjänster och vagnar (han som var placerad i Hbh, på 96:an alltså, och körde mycket capitol) att hans sista körning av H24 skedde 17/12 (vill jag minnas, har inte själv tillgång till almanackan här).

/Hasse

Gunnar D

Citat från: Hobgoblin skrivet 24 september 2012, 22:22:23 PM

Min uppgiftslämnare har tillgång till Söh:s utryckningslistor runt årsskiftet 66/67, men inte till samma uppgifter från Hornsberg. Emellertid kan vi se i vår äldre kollegas noteringar av tjänster och vagnar (han som var placerad i Hbh, på 96:an alltså, och körde mycket capitol) att hans sista körning av H24 skedde 17/12 (vill jag minnas, har inte själv tillgång till almanackan här).

/Hasse

OK, jag noterade H24 nr 57 (av de 60) med borttagna frontplåtar på ombyggnadsbandet 2 jan 1967.

/Gunnar

Jan-Peter

Hej.
Sitter och beundrar din svart-vita bild och måste sägs att det är rent otroligt vilken skärpa och gråskala p denna bild.
Det är det även på alla dina färgbilder med.
Toppen Hasse.

Hälsningar
Fd 8612 Hornsberg.Jan-Peter Eriksson