Lier som trafikskolebuss i Västervik

Startat av Ola Almquist, 05 november 2008, 18:19:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ola Almquist

På 1980-talet användes en röd och vit Scania-Vabis med Lierkaross av en trafikskola i Västervik (och Gamleby?). Den såldes senare och blev racingbuss eller motsvarande, gullackerad med Beckersreklam (åtminstone tror jag att det var samma buss) och några år senare försvann den helt. Troligen var det en B76:a. Eftersom jag aldrig antecknade reg.nummer eller tog någon bild:
Någon som vet vilket fordon det kan ha rört sig om? Christian?

Tack på förhand!
Ola

Christian Ljunggren

Citat från: Ola Almquist skrivet 05 november 2008, 18:19:58 PM
På 1980-talet användes en röd och vit Scania-Vabis med Lierkaross av en trafikskola i Västervik (och Gamleby?). Den såldes senare och blev racingbuss eller motsvarande, gullackerad med Beckersreklam (åtminstone tror jag att det var samma buss) och några år senare försvann den helt. Troligen var det en B76:a. Eftersom jag aldrig antecknade reg.nummer eller tog någon bild:
Någon som vet vilket fordon det kan ha rört sig om? Christian?

Tack på förhand!
Ola


Nej, det kan jag inte erinra mig.
Hör av mig om jag kommer på något.

/Christian

Peter Öden

Hej !

Kan det möjligen vara bussen BNM 943 ScV B 76.63 Lier med chassinummer 522488 från 1966 ?
Hittade en notering i gamla papper på den att den ägts av Kalmar Trafikskola en gång,
så, vem vet om den kan ha förflyttat sig upp till Västervik ??

BNM 943 är fd. D 223 hos dåvarande GC-Trafik i Nyköping (Georg Carlsson).

Mvh Peter Ö

Ola Almquist

Ja, det är möjligt. Detta reg.nummer tillhör idag en Honda MC av 2008 års modell...

M.v.h.
Ola