Nya flygbussar till Nobina Uppland? (bilder)

Startat av Jacob, 24 maj 2012, 14:35:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Citat från: JB skrivet 28 maj 2012, 13:41:51 PM
Det innebär ju en ganska rejäl komfortsäkning för tågresenärerna, vilket skulle kunna leda till att fler tar bussen.

Visst kan det bli så. Ur ett Stockholmsperspektiv glöms det ju lätt bort att Uppsalapendlare helst inte vill ha något med SL:s fordon att göra. Uppsalaborna vill inte åka pendeltåg med "träbänkar" och utan toalett, utan med Upptågen eller SJ-pendeln. Uppsalaborna blir ju även rätt griniga om toaletten på Swebus 899:or (50-55 min lång busslinje) är trasig eller saknas helt. Samt om 899:an körs med en buss som inte har fällbara stolar med bälten. Se även på missnöjet med de röda SL-bussarna på UL 804 & 774, som kan köras utan klagomål inom Stockholms län.

Man är vana vid en viss standard helt enkelt.

Muk

Citat från: JB skrivet 28 maj 2012, 13:41:51 PM
Det innebär ju en ganska rejäl komfortsäkning för tågresenärerna, vilket skulle kunna leda till att fler tar bussen.

Jag tror att det blir bra med SL-tåg från Uppsala. Dels kan fler ha möjlighet att få en sittplats, vilket är en rejäl komfortökning och dels kan förvirrade sällanåkare slippa bekymra sig om tågbyte i Upplands Väsby. Då är det bara förvirringen med olika biljetter (UL, SL och SJ) som kvarstår.


jocke

Citat från: Muk skrivet 29 maj 2012, 09:30:08 AM
Jag tror att det blir bra med SL-tåg från Uppsala. Dels kan fler ha möjlighet att få en sittplats, vilket är en rejäl komfortökning och dels kan förvirrade sällanåkare slippa bekymra sig om tågbyte i Upplands Väsby. Då är det bara förvirringen med olika biljetter (UL, SL och SJ) som kvarstår.

Fast i all sanning tror jag de flesta sällanåkarna tar Uppsalapendeln :-P
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Muk

Citat från: jocke skrivet 30 maj 2012, 00:46:19 AM
Fast i all sanning tror jag de flesta sällanåkarna tar Uppsalapendeln :-P

Jag utgår bara från den förvirring som uppstår runt mig när jag åker upptåg.  ;)

Janne Rickman

Citat från: Ersa skrivet 28 maj 2012, 21:24:25 PM
Visst kan det bli så. Ur ett Stockholmsperspektiv glöms det ju lätt bort att Uppsalapendlare helst inte vill ha något med SL:s fordon att göra. Uppsalaborna vill inte åka pendeltåg med "träbänkar" och utan toalett, utan med Upptågen eller SJ-pendeln. Uppsalaborna blir ju även rätt griniga om toaletten på Swebus 899:or (50-55 min lång busslinje) är trasig eller saknas helt. Samt om 899:an körs med en buss som inte har fällbara stolar med bälten. Se även på missnöjet med de röda SL-bussarna på UL 804 & 774, som kan köras utan klagomål inom Stockholms län.

Man är vana vid en viss standard helt enkelt.

Det är ett evigt gnäll på Upptåget också eftersom det inte finns sittplatser på tågen. Det är alltid ståplats som gäller när det gå enkeltåg under rusningstid från Väsby. Ett exempel är 17:20 från Väsby. Säg den passagerare är nöjd.

/Janne