Tågersättning Bålsta - Spånga/Stockholm sommaren 2015

Startat av Wetjo, 23 juni 2015, 19:52:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Citat från: Ersa skrivet 01 juli 2015, 11:20:32 AM
I Bålsta är det ju bara spetsvändningar. Nån enstaka gång har jag fått lasta i hela fem minuter innan det var dags att avgå.

Inte när jag kom dit kl 06:10 iaf. Stod det många bussar som bara väntade på folk. Inte en enda buss hade någon i sig då. Var väl kanske 9-10 bussar som stod där.

Tommy E

Junior & Co:s Omnilinkar TRX292 och TRX328 (f.d. Keolis 3162 och 3165) är märkta med inventarienummer 2 och 3. Finns det någon som har nummer 1?
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ersa

Citat från: Tommy E skrivet 30 juni 2015, 22:44:05 PM
Fotograferna väntar kanske till den senare delen av veckan, eftersom det spås bättre väder då. ;) Imorgon eftermiddag kommer det i alla fall dyka upp två kufar med kameror i Spånga! Omniline-bussen bör vara RCC379 om jag inte misstar mig, hoppas att den är ute imorgon också! :)

Ni valde en bra tid att komma dit på! :) Dvs någon halvtimme innan de tidigaste morgonpassen skulle avslutas, och strax innan kvällspassen drog igång. För vissa fordonsindivider går "bara" på enkla 9-timmarspass med en enda förare.

Peter Rost

Citat från: Tommy E skrivet 01 juli 2015, 21:49:22 PM
Junior & Co:s Omnilinkar TRX292 och TRX328 (f.d. Keolis 3162 och 3165) är märkta med inventarienummer 2 och 3. Finns det någon som har nummer 1?

Junior har väl bara två Omnilinkar, de två som du nämner ovan.

Junior & Company har förresten hyrt in tre B9S för Bålsta-Ersättningen. Ex Keolis 6345, 6350, samt 6384.

//Peter

Ersa

Citat från: Peter Rost skrivet 02 juli 2015, 02:31:44 AM
Junior & Company har förresten hyrt in tre B9S för Bålsta-Ersättningen. Ex Keolis 6345, 6350, samt 6384.

Aha, då är det kanske pga "Keolisinställningarna" som gör att de inte kan logga in på sina omlopp, och därmed få korrekt yttre skyltning? Fast skyltningen "Ersätter pendeltåg" är ju allmän och den borde de dock kunna få fram. Om egen skyltkunskap saknas skulle ju någon trafikledare på plats annars kunna visa dem hur man gör.

Tommy E

Citat från: Ersa skrivet 02 juli 2015, 00:28:49 AM
Ni valde en bra tid att komma dit på! :) Dvs någon halvtimme innan de tidigaste morgonpassen skulle avslutas, och strax innan kvällspassen drog igång. För vissa fordonsindivider går "bara" på enkla 9-timmarspass med en enda förare.

Trevligt att höra! :) Bilder kommer förhoppningsvis inom kort!

Citat från: Peter Rost skrivet 02 juli 2015, 02:31:44 AM
Junior har väl bara två Omnilinkar, de två som du nämner ovan.

Junior & Company har förresten hyrt in tre B9S för Bålsta-Ersättningen. Ex Keolis 6345, 6350, samt 6384.

Tackar för informationen!

Citat från: Ersa skrivet 02 juli 2015, 11:27:55 AM
Aha, då är det kanske pga "Keolisinställningarna" som gör att de inte kan logga in på sina omlopp, och därmed få korrekt yttre skyltning? Fast skyltningen "Ersätter pendeltåg" är ju allmän och den borde de dock kunna få fram. Om egen skyltkunskap saknas skulle ju någon trafikledare på plats annars kunna visa dem hur man gör.

Fast "0 Bockholmssättra" var det väl inte heller något fel på? ;D
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ted Selander

Jag var varken i Spånga eller Bålsta i går eftermiddag, men gick förbi en trio bussar vid Cityterminalen, vilka under Busskoordinatorns säkra ledning skulle vinkas av mot Bålsta.

I täten Danielsson


följd av en Katrineholmare


och sist bröderna Högsberg

Ersa

Citat från: Tommy E skrivet 01 juli 2015, 21:49:22 PM
Junior & Co:s Omnilinkar TRX292 och TRX328 (f.d. Keolis 3162 och 3165) är märkta med inventarienummer 2 och 3. Finns det någon som har nummer 1?

Ja, en B10MA Säffle 2000NL i Kronobergslack (f.d. Veolia) är märkt med siffran 1. SES280 tror jag regnumret är.

Tommy E

Citat från: Ersa skrivet 03 juli 2015, 14:17:31 PM
Ja, en B10MA Säffle 2000NL i Kronobergslack (f.d. Veolia) är märkt med siffran 1. SES280 tror jag regnumret är.

Tack! :)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

ichessy

Har hänt mig några gånger att jag fått gå på SJ ersättningsbusstrafik trots att jag inte åkit med deras tåg, utan med SL eller UL. Då kommer man betydligt fram snabbare  :D. Senaste gången var på sträckan Gävle-Tierp under Maj i år, då det var banarbete vid Skutskär-Furuvik.
Software Developer

Wetjo

Citat från: Ted S skrivet 02 juli 2015, 19:15:57 PM
Jag var varken i Spånga eller Bålsta i går eftermiddag, men gick förbi en trio bussar vid Cityterminalen, vilka under Busskoordinatorns säkra ledning skulle vinkas av mot Bålsta.

I täten Danielsson


följd av en Katrineholmare


och sist bröderna Högsberg

Omlopp 4,5 o 6 på Sj:s ersättningsrunda... ;)

groenis

Ersa lite svårt att skylta om 63 vagnarna då de är rensade på den delen till skyltningen ,

/Lennart

Ersa

Citat från: groenis skrivet 17 juli 2015, 03:46:25 AM
Ersa lite svårt att skylta om 63 vagnarna då de är rensade på den delen till skyltningen ,

Efter några dagar började man ju misstänka något sådant. Tråkigt att man aldrig lyckas "tömma" skyltarna helt på bokstäver innan man tar bort PC:n. Det skulle ge ett seriösare intryck.

Wetjo

Citat från: ichessy skrivet 10 juli 2015, 07:42:54 AM
Har hänt mig några gånger att jag fått gå på SJ ersättningsbusstrafik trots att jag inte åkit med deras tåg, utan med SL eller UL. Då kommer man betydligt fram snabbare  :D. Senaste gången var på sträckan Gävle-Tierp under Maj i år, då det var banarbete vid Skutskär-Furuvik.

Enligt uppgift stod samordnarna på CT o kollade biljetter och jag vet att SJ-personalen gjorde slumpvisa kontroller vid vissa bussavgångar.
Dom tömde en buss till Sumpan, då alla i den hade SL-biljetter och inte ville betala SJ-pris.

Ulf Berlin

I morse kom en helvit äldre MB O 303(?)med res till Spånga.
Vilken individ var detta?/Ulf