Badturen till havet blev en skräckresa...

Startat av Wetjo, 30 juni 2010, 13:15:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Svempa

Jag vet inte om jag ska tro på det alls . Tjejerna har gått på fel buss blivit stressade stressade när föraren sagt att han skulle till garaget . ev blivit lite otrevliga då och då har föraren sagt det får ni lösa eller det tar vi när vi kommer fram. . tjejerna kom ju av bussen så snart den stannade. Nej jag tror inte det ligger något mer än 3 tjejer som blivit förbannade på en förare som inte körde dom dit dom ville åka.

SimonB

Det står ju dock i artikeln att de stämplade och satte sig långt fram. Borde inte chauffören ha reagerat då? Jag hade inte viljat ha passagerare på en tomkörning iaf...

svenerik eklund

Citat från: SimonB skrivet 30 juni 2010, 14:20:15 PM
på en tomkörning iaf...

Varför släpper man ens på passagerare om det är Tomkörning???

Optimal

Tänk om bussen bara skulle tex. 2 hållplatser och sen tomköra för att köra till garadet. Tänk om tjejerna satt så att bussföraren inte såg dom och därmed trodde bussen var tom och började tomköra.

Knut

Man får iallefall ta en runde i bussen slik at man er sikker på at den er tom etter endt kjøring da.
Har selv glemt dette og hatt med kunder til garagen, men da har det løst seg enkelt
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

1896

Har man brudar i bussen på en tomtur, ska man väl vara glad....  ;)

M

Citat från: Wetjo skrivet 30 juni 2010, 13:15:43 PM
Kan ju som sagt finnas olika versioner, men...  :-\

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2046261/badturen-till-havet-blev-en-skrackresa
182 är för det första en industribuss.

182
d
MÅNDAG TILL FREDAG
LÖRDAG
SÖNDAG OCH HELGDAG
RESTID & HÅLLPLATSER
6
13
42
7
12
42
8
12
OBS! Linje 182 kör ej under perioden 5 juli - 15 augusti 2010.
Gäller 2010-06-20 - 2010-12-11
Tiderna i tabellen är ungefärliga.
0
Marklandsgatan
3
Radiomotet
8
Sisjö Kullegata
9
Datavägen Östra
10
Datavägen Södra
11
Datavägen
12
Stora Åvägen
15
Askims Svartmosse
16
Varpemossen
16
Gåsmossen
17
Knapehall
18
Backa
20
Askims Torg
21
Askims Stationsväg
22
Pilegården
27
Marklandsgatan

Sisjön ligger duktigt långt från Havet, det är en insjö.
6.13 går första turen och den sista 8.12 Kanppast en "Badbuss" då alltså.
Det är väl som vanligt att Gbg tidningarna vill skriva skit om Västtrafik, sedan kunde kanske föraren varit smidigare men med tanke på hur det har fungerat hittills med en ny operatör , Veolia" så är jag inte förvånad.
Är glad att jag kommer hem från jobbet över huvudtaget.

/M


Jonas Strömblad

Citat från: SimonB skrivet 30 juni 2010, 14:20:15 PM
Det står ju dock i artikeln att de stämplade och satte sig långt fram. Borde inte chauffören ha reagerat då? Jag hade inte viljat ha passagerare på en tomkörning iaf...

Det står ju i länken att det är GT (Västkust-Expressen)... Borde inte du (med flera) reagerat och ifrågasatt det som stod i artikeln?
Hittar du samma uppgifter i någon mer seriös tidning???
/J

Danne B.

Saknas väl bara att dom filmat chauffören med sina mobiler också så hade artikeln varit komplett... ::)

Nej, precis som redan nämnts så känns det som historien haltar en aning...

//Danne

yngrot

Det är dax för tidningar att kolla upp lite och inte bara lyssna på ena parten..  Ska man till havet får man ju för det första se till att ta rätt buss och vet man inte frågar man ju föraren...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 01 juli 2010, 07:16:37 AM
Det är dax för tidningar att kolla upp lite och inte bara lyssna på ena parten..

Verkligen. Ensidiga artiklar och dess "journalister" till författare är det svårt att ta på allvar. Kan man inte vänta med att publicera artikeln tills båda parter får komma till tals samtidigt? Att intervjua en presschef på Västtrafik som inte är insatt i fallet är inte godkänt som andra part. Urdålig journalisik helt enkelt!

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 01 juli 2010, 10:08:31 AM
Verkligen. Ensidiga artiklar och dess "journalister" till författare är det svårt att ta på allvar. Kan man inte vänta med att publicera artikeln tills båda parter får komma till tals samtidigt? Att intervjua en presschef på Västtrafik som inte är insatt i fallet är inte godkänt som andra part. Urdålig journalisik helt enkelt!

Jo men precis!

CitatDe har ju galna chaufförer som kör för dem, säger Johanna Burn.

Eller hur, alla är ju likadana!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

a32