Vagnfel i Djurås!

Startat av Wetjo, 13 januari 2010, 12:06:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Låt oss vara tacksamma för att det inte var stugbytardag i Fjällen...  ;)
I denna rondell möts Rv 70 o Rv 71.

http://www.dt.se/nyheter/gagnef/article558280.ece

Bengt Jönsson

.. och "alla" bor ju dock inte inom rno 08..
(som tur är)
:D ;D 8)

Skämt åsido.  Perspektivet i inlägget ovan var bara såååå 08....
/B

JDS

Öh? Wetjo är väl ungefär så 024x som man kan bli?

Ersa

08-perspektiv? På vilket sätt?

Bengt Jönsson

Citat från: Ersa skrivet 13 januari 2010, 13:10:15 PM
08-perspektiv? På vilket sätt?


Jo, jag vet att om man bor i eller i närheten av rno 08 så är vägen till "fjällen" dvs Sälen den via R70 och sedan till vänster på R71 i just rondellen i Djurås.  8)

Men, om man nu inte bor inom eller i närheten av rno 08 så vet man nog knappast var Djurås ligger..  8)
Exv. i västra Sverige så om man skall till "noll-åttornas-vinter-lekland" dvs Sälen så brukar man åka E45 via Värmland och sedan över "tiomilaskogen" till Malung och R71 eller också "bakvägen" via Långflon

Annars är den närmsta 1000 m.ö.h från G räknat Norefjell i Norge!
;D

/B
f.d 08:a

JDS

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 13 januari 2010, 13:22:10 PM
Jo, jag vet att om man bor i eller i närheten av rno 08 så är vägen till "fjällen" dvs Sälen den via R70 och sedan till vänster på R71 i just rondellen i Djurås.  8)

Men, om man nu inte bor inom eller i närheten av rno 08 så vet man nog knappast var Djurås ligger..  8)
Exv. i västra Sverige så om man skall till "noll-åttornas-vinter-lekland" dvs Sälen så brukar man åka E45 via Värmland och sedan över "tiomilaskogen" till Malung och R71 eller också "bakvägen" via Långflon

Men nu utgick ju inlägget från trafiksituationen i Djurås, och den påverkar inte trafik som inte passerar Djurås. Däremot påverkar den trafik som passerar Djurås, däribland eventuella "stugbytardagstrafikanter". För dessa är det tur att trafikstörningen inte inträffade på deras resdag, alldeles oavsett hur stor del av Sverige de representerar. Så den här gången har du ingen chans att göra dig märkvärdig Bengt, åtminstone inte ur den synpunkten!  :P

Bengt Jönsson

Citat från: JDS skrivet 13 januari 2010, 16:28:29 PM
Men nu utgick ju inlägget från trafiksituationen i Djurås, och den påverkar inte trafik som inte passerar Djurås. Däremot påverkar den trafik som passerar Djurås, däribland eventuella "stugbytardagstrafikanter". För dessa är det tur att trafikstörningen inte inträffade på deras resdag, alldeles oavsett hur stor del av Sverige de representerar. Så den här gången har du ingen chans att göra dig märkvärdig Bengt, åtminstone inte ur den synpunkten!  :P

Lugn!  Det finns trevliga och sympatiska "noll-åttor" också!  ;D

/B
(numera 031:a)

JDS

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 13 januari 2010, 16:29:54 PM
Lugn!  Det finns trevliga och sympatiska "noll-åttor" också!

Ja, jag t ex!  :D

homer

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 13 januari 2010, 16:29:54 PM
Lugn!  Det finns trevliga och sympatiska "noll-åttor" också!  ;D

/B
(numera 031:a)

och dina inlägg var väldigt mycket 031 ;) dvs 08 fientliga

Bengt Jönsson

Citat från: homer skrivet 13 januari 2010, 22:25:43 PM
och dina inlägg var väldigt mycket 031 ;) dvs 08 fientliga

Nej då men jag har båda perspektiven och ibland kan 08-perspektivet var det att det inte existerar något annat av vikt eller betydelse utanför...
;D :D

/B

Staffan Sävenfjord

Skärp er nu och diskutera ämnet i stället!  >:(
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)