http://www.uppsaladirekt.com/web/artikel.php?site=2&id=3184998
Det ni... :)
haha....det tog ett tag och läsa den vindlande snirklande textens alla fina formuleringar och försök till obegriplighet :)
Ja, det här är väl resultatet när någon part står utanför samarbetet i övriga länet antar jag. Hade GUB varit med i UL hade det nog inte varit något som helst problem med en gemensam depå.
Det fungerar ju på andra ställen i landet som Busspunkten i Helsingborg eller depån i Kristianstad. Hela rasket är med i Skånetrafiken även om det är två typer av trafik och ett antal entreprenörsföretag som utför trafiken. Även Dalatrafik har haft gemensamma depåer på orterna.
Nä - GUB in i länstrafikens samarbete - och upphandling - det tycks behövas - kanske ur den konkurrenssynpunkten som dras upp som en anledning?
Vart i fyrislund blir de då tro, vid Pizer och Allianshallen tro?
Fyrislund blir alltså depån där alla gula UL-vagnar ska stå efter nästa trafikstart, och vid Kungsängens gård ska alla de gröna GUB-bussarna vara? Om det ska bli gula eller gröna bussar Ärna framgår inte.
Det är väl tänkt att UL-depån ska ligga vid en förlängning av Rapsgatan. Samtidigt ska man anlägga en väg söderut ner mot 282an eftersom en depå bör ha mer än en utfartsväg.