Vi kanske förhoppningsvis är på väg tillbaka till hur det "alltid" varit förr (dvs sedan 1950-talet) där hela nordostsektorn är en enda enhet, och det senaste decenniets indelningarn mellan t.ex Österåker, Vaxholm, Rimbo och Vallentuna äntligen försvinner.
Det är rätt trevligt att läsa ett dokument där linjerna 628, 639 och 670 nämns på samma sida. Tillbaka till som det var innan 2011. Äntligen.
Den enda nordostlinje som föreslås förkortas till Arninge är 625. Men eftersom 644 föreslås läggas ner, bör egentligen 625 återförlängas tillbaka till Rimbo igen. Om 644 försvinner finns det ju inget vettigt skäl att ha en linje söderifrån som slutar vid Roslagstoppet, och därefter ska tomköras t/f depåer som Rimbo, Vallentuna eller Norrtälje.
Noterar även att 655 är fortsatt säkrad, och till och med får utökad trafik, trots att linjen inte har fler resenärer än 644.