Det stod ingenting om att 405 skulle sluta gå till Hornsberg, att 484:an skulle läggas ned eller att 71:an skulle gå till Hästhagen istället för Jarlaberg heller. Det är skönt att Hornsbergsborna inte blir av med ytterligare en busslinje sen buss 50 försvann därifrån (jag tycker personligen att man hade kunnat förlänga den idag rätt trista linjen 69 till Hornsberg). Det är också skönt att 484:an blir kvar eftersom sjöstadsborna under högtrafik inte behöver ta 71:an eller 469:an till Värmdövägen och byta till en överfull 474. Det är också skönt att länken mellan Jarlaberg och Sickla udde blir kvar. Men att de inte tänker lägga ner av 403:an gör mig besviken. Som jag tidigare skrivit hade jag helst sett en ny busslinje som går mellan Jarlaberg och 74:ans tidigare ändhållplats på Krukmakargatan via Nacka Forum, Sickla köpkvarter, Hammarby sjöstad, Skanstull och Södersjukhuset, där den ersätter dagens 71:a och 74:a. Buss 71 i sin tur går till Hästhagen och ersätter buss 403 medan buss 74 får en ändrad sträcka från Skanstull via Gullmarsplan och Sköntorp till Valla torg i Årsta där den ersätter busslinje 164 som läggs ner. Jag har alltid retat mig på att det sen Tvärbanan förlängdes till Sickla inte finns någon bussförbindelse från Södra station och Skanstull till Sickla köpkvarter.