Under en kvart vid Dalhems Centrum (Bilder)

Startat av Gano, 11 juli 2020, 17:12:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Följande är vad som kan hända under en kvart vid Dalhems Centrum i Helsingborg.
Samtliga bilder är tagna 2020-07-10


Arriva 1009 har nyligen anlänt från Råå och laddar batterierna för ytterligare ett varv på linje 1. Notera den nya skyltningen "Tyvärr ej i trafik" som har börjats användas istället för "Skånetrafiken".


Linje 1 har sedan mitten av april gått med tolvminuters-trafik istället för sju/åttaminuters-trafik som linjen har gjort de senaste åren. Det är ännu 10 minuter kvar till avgång, men...


Arriva 1002 hinner ankomma till ändhållplatsen före Arriva 1009 han och avgå, men det dröjer och Arriva 1009 verkar inte redo för att avgå. Under de närmaste tolv minutrarna hinner trafikledningen ankomma för det är något för mig okänt fel på Arriva 1009.



Problemen tar så pass lång tid att Arriva 1002 hinner vända i rondellen och avgå före. Den första bussen, Arriva 1009 togs ur trafik och den planerade avgången blev inställd. Notera att Arriva 1009 nu skyltar "Skånetrafiken" istället för "Tyvärr ej i trafik". Någon som kan reda ut detta?

Ulf Berlin

Överallt i Skåne verkar det som att skyltningen är problematisk på bussarna.
Har varit nere i 4 dagar nu och varje gång som bussen ska avgå skyltas den"Tyvärr ej i trafik",
trots att man hör inforösten inne i bussen :P
Man förstår resenärernas förvåningar.../Ulf

Walter

I Lund idag observerades skyltningen fungera när bussen var i linjetrafik och Tyvärr ej i trafik skyltades övrig tid. Ändringen från Skånetrafiken till Tyvärr ej i trafik verkar skett senaste dagarna
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Vad jag sett har skyltningen fungerat som den ska när det gäller att skylta linje. Det har inte varit mer sturl med det än vanligt iallafall. Bytet skedde någon gång under förra helgen, men det som är märkligt är att man än idag kan se "Skånetrafiken" på några få bussar, medan en majoritet skyltar "Tyvärr ej i trafik". Det är lite som Arriva 1009 bland bilderna. Först skyltade den "Tyvärr ej i trafik", men efter en omstart skyltade den "Skånetrafiken" istället. Det är det som förvirrar mig.