Ett test av bildbredd...

Startat av OSkar000, 24 maj 2007, 14:34:34 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

OSkar000

Antar att det ska eftersträvas att forumet ser vettigt ut även för de som kör lite lägre upplösning, så hur ser en bild i 932x632px ut efter bytet?

Se nedan :)


OSkar000

I 1280x1024 och högre upplösning fungerar det bra, värre är det i 1024x768 där tillochmed 800px breda bilder blir kapade. Dock behåller forumet i övrigt rätt form så det är inte något katastrofalt problem bortsett från att de som kör låg upplösning ständigt måste skrolla i sidled för att se bilderna och eventuell text i samma inlägg.

KRNI

Tycker man kan försöka hålla bilderna i ca 800 x 525 pixlar, kommer kännas rätt "instängt" och "trångt" ändå, så varför fylla ut till bredden.
/KRNI

M224

800-850 pixlar breda, inte mer.

/Daniel

Bussmicke

Jag kör 800 breda konstant om jag inte använt min lilla Panasonic som kan ta widescreen.
Har jag fotat i widescreen så läggs bilden också ut i widescreen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

800pix breda bilder blir för breda för det här forumet när man har 1024x768, väldigt jobbigt tycker jag.

bjalle

börja nu inte med samma trams som på SS att man bara får visa tex högst 800 i bredd

/Björn

Patrik

Bättre att göra så att forumet anpassas efter bildstorleken i bredden.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 25 maj 2007, 12:59:27 PM
börja nu inte med samma trams som på SS att man bara får visa tex högst 800 i bredd

/Björn

Kan bara hålla med, uteslut inte människor bara för deras bilder är för stora.. Låt hellre bli att titta då.. Annars får ju vi som vill ha bredare öppna eget..

//Andreas

bjalle

Citat från: Patrik skrivet 25 maj 2007, 13:01:14 PM
Bättre att göra så att forumet anpassas efter bildstorleken i bredden.

Det kan jag hålla med om även om bilderna kommer se lite lustiga ut när man ändrar pixlarna på detta vis

//Björn

Patrik

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 25 maj 2007, 13:07:15 PM
Citat från: Patrik skrivet 25 maj 2007, 13:01:14 PM
Bättre att göra så att forumet anpassas efter bildstorleken i bredden.

Det kan jag hålla med om även om bilderna kommer se lite lustiga ut när man ändrar pixlarna på detta vis

//Björn

Bilderna kommer väl inte ändras, precis som på SS så ändrar forumet storlek efter bilden och så ''små'' bilder som 800px breda får plats på skärmen.

Milan

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 25 maj 2007, 13:07:15 PM
Citat från: Patrik skrivet 25 maj 2007, 13:01:14 PM
Bättre att göra så att forumet anpassas efter bildstorleken i bredden.

Det kan jag hålla med om även om bilderna kommer se lite lustiga ut när man ändrar pixlarna på detta vis

//Björn


Håller med Björn. Jag kommer inte ändra på min bildstorlek, 900x600 blir det!

//Milan