Ny Godsbuss på Kristianstaddepån samt en fd. KLT.... (5 bilder)

Startat av Andreas Ljungqvist, 29 maj 2007, 12:18:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas Ljungqvist

Jaha så fick man fånga den nyinflyttade Godsbussen 2116 på bild idag.. Brevid stod även en före detta "Rasken" Tyvärr stod bussarna rampade så bilderna är väl inte riktigt som jag vill..


Som ren kuriosa så är personen som syns gående därbak Björn Lövdahl på sin praktik, detta var ett sammanträffande att han hamna på bild..







Godsbussen ersätter denna (2170) som numera flyttat till Ludvika..


Bussmicke

Mycket trevligt, skall de du visat lackas gula eller blir det skolbussar av en del?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona


En sämre bild från början av min karriär på samma vagn!
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Bilden måhända vara sämre men se den som ett tidsdokument över vad den höll hus innan.
så hade jag resonerat.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Så där har den hamnat.. 2107 har man lagt ett antal mil med för nåt år sen när jag körde i Mönsterås.  :)  Förstår inte hur denna och rampkompisen 2106 kan kännas så mycket mer välbyggda än motsvarande vagnar här i SL-trafiken. Liknande miltal och allt...  ???


/Fredde

Andreas Ljungqvist

Citat från: Bussmicke skrivet 29 maj 2007, 12:38:59 PM
Mycket trevligt, skall de du visat lackas gula eller blir det skolbussar av en del?

Tackar.. Godsbussen ska med all säkerhet inte lackas om utan bara användas till Abb.. Rasken vet jag ej, inväntar svar..


LinusG

2116 gick även som reservfordon på Linje 45 när vi tillsammans med dåvarande Linjetrafik hade den trafiken.. :)
Också lite kuriosa ang fordonet.. Vad jag minns av bussen är att de har brunnit i den en gång under den tiden..  För det stod en Ättiksburk i bussen för att uppta all lukt ett bra tag efteråt.

//Linus

Andreas Ljungqvist

Citat från: Jona skrivet 29 maj 2007, 12:49:11 PM

En sämre bild från början av min karriär på samma vagn!

Kan bara hålla med BM, den är ett tidsdokument.. De är trevligt tycker jag att få se en bild på samma skuta fast i dess "förra" liv..


Jonas Sandqvist

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 29 maj 2007, 13:37:08 PM
Tackar.. Godsbussen ska med all säkerhet inte lackas om utan bara användas till Abb.. Rasken vet jag ej, inväntar svar..



Det blev ju bra bilder trots att du var lite inklämd  ;)

Andreas Ljungqvist

Citat från: LinusG skrivet 29 maj 2007, 13:38:51 PM
2116 gick även som reservfordon på Linje 45 när vi tillsammans med dåvarande Linjetrafik hade den trafiken.. :)
Också lite kuriosa ang fordonet.. Vad jag minns av bussen är att de har brunnit i den en gång under den tiden..  För det stod en Ättiksburk i bussen för att uppta all lukt ett bra tag efteråt.

//Linus

Tack för denna intressanta info om vagnen.. Tänk om en buss kunde tala, den har nog upplevt både det ena och det andra..


Andreas Ljungqvist

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 29 maj 2007, 13:40:35 PM
Det blev ju bra bilder trots att du var lite inklämd  ;)

tackar..
Jo hyffsat blev det, men kunde vatt bättre, börjar bli lite kräsen.. Jonas du kan väl luska i 2107's öde??!!!

Jonas Sandqvist


Niklas Bygdestam

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 29 maj 2007, 13:37:08 PM
Tackar.. Godsbussen ska med all säkerhet inte lackas om utan bara användas till Abb.. Rasken vet jag ej, inväntar svar..





Nästan synd om godsbussen inte lackas om. Det hade faktiskt varit riktigt kul att få se en godsbuss av den här typen lackad i Skånegult
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjalle

Snyggt
Trodde själv inte det skulle gå att ta så nära men du bevisar tydligen att det går utmärkt

Jan

Du får ringa till Kristianstad och böna och be så kanske den blir gul till sist
I branschen 37 år