Några Swebusbilder från Uppsala

Startat av Oskar A, 23 juni 2007, 20:17:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Jag tänkte att jag skulle visa lite nytagna bilder på fordon hos Swebus Uppland.

Inleder bildsvepet med Swebus 1920.



Tierpsområdet har på sistone fått ett antal Vega från Blekinge och Skåne tillskrivna. Här syns 4903 som är en av dessa.



Under våren har man lackat om och fräschat upp 5044-5047 för att återigen gå på Arlandalinjen 801. Även den redan gula 5048 ska fräschas upp.



Samtidigt har man lackat om 5448 och 5450 som förut gick på 801:an. 5450 på bilden nedan har i och med det flyttats till Tierp.



5452 har dock inte hunnit bli gul än precis som systern 5453 men det är väl bara en tidsfråga. Jag ska tillägga att jag starkt misstänker att det kommer gå en och annan 54-vagn på 801:an även i fortsättningen.



Hoppas bilderna faller i smaken. Några till finns på hemsidan. Vagnlistan uppdateras så fort jag vet vilka bussar som ska avyttras.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Oskar A skrivet 23 juni 2007, 20:17:18 PM
Jag tänkte att jag skulle visa lite nytagna bilder på fordon hos Swebus Uppland.

Tierpsområdet har på sistone fått ett antal Vega från Blekinge och Skåne tillskrivna. Här syns 4903 som är en av dessa.




Hoppas bilderna faller i smaken. Några till finns på hemsidan. Vagnlistan uppdateras så fort jag vet vilka bussar som ska avyttras.

Mycket fina bilder! Trevligt att det har kommit några Vegor till Uppland!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.