När man måste komma först till varje pris ....

Startat av Stefan Lindberg, 20 juni 2007, 20:00:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan Lindberg

... kan det gå så här illa när man möter en likasinnad  :o


tomsa

Möter och möter...  ???

P g a trasiga trafikljus på platsen gav trafikledningen information om att köra ut i korsningen iaktagandes största möjliga försiktighet tills dess att ljusen lagats. Tyvärr var inte bussföraren på det klara med att spårvagnar kommer från höger (det är ruskigt dålig sikt på platsen p g a betongfundament). Bussen och vagnen får därför närkontakt precis efter bron. Bussen har i det här fallet inte kommit mer än någon meter från kollisionsplatsen. Spårvagnsföraren har troligtvis haft lite högre hastighet och undvikit att panikbromsa sig till stopp och därför hamnat en vagnslängd längre fram. Friktionen järn/järn är ca 1/3 jmf gummi/asfalt.

Niklas Bygdestam

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 20 juni 2007, 20:00:17 PM
... kan det gå så här illa när man möter en likasinnad  :o





Var i Götet är detta? Jag är nästan aldrig i den staden så jag vet inte mycket om hur där ser ut på olika ställen. Vilken väg är det som går över bron?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Brollan

Södra utfarten från Hjalmar Brantingsplatsen mot Frihamnen och Nordstaden/Lilla Bommen. Vägen över är Lundbyleden.

Jonas Gustafsson

Inventarienumret är lite suddigt, vilken MAN-ledbuss är det?
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Stefan Lindberg

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 20 juni 2007, 23:47:50 PM
Inventarienumret är lite suddigt, vilken MAN-ledbuss är det?
//Jonas

Ser ut som det är nummer 560  :o