Linjenummer Söderort

Startat av Fredrik, 20 juni 2007, 11:02:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik

Jag bodde några år i Flempan. Tog ofta bussen från Huddinge Sjukhus till Högdalen för vidare transport med T-bana. Vilken linje kan jag ha åkt med? 712? Jag är lite osäker... Det enda jag vet är att det alltid luktade vitlök på dom turerna.  :-\

christianm

Ja, 712 låter bekant, den gick nog den sträckan. Annars vet jag att 724, som gick mellan Huddinge stn och Flemingsberg tidigare innan Flemingsbergs station fanns, brukade kallas vitlöksexpressen...

Fredrik

Vitlöksexpressen passar ju fint...  :D

Bussis

Numera mellan Flempan och Högdalen är det linje 172.

Vitlöksexpressen kallades / kallas väl linjerna 514/540 som går / gått mellan Rinkeby och Tensta...

Har jag fel eller rätt??

Walter

Vitlöksexpresser finns nog överallt i Sverige, så det kan nog finnas flera i Stockholm
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredrik

Citat från: Walter skrivet 22 juni 2007, 11:03:03 AM
Vitlöksexpresser finns nog överallt i Sverige, så det kan nog finnas flera i Stockholm

Linjerna 514/540 är kanske lika trevliga som nattbussen mellan Fittja- Sergels torg... Undra om den hette 791 eller nåt sådant. Jag jobbade i Hallunda och tog ofta nattbussen från Fittja till Sergels torg och fick byta där när jag skulle hem. Läskiga minnen har jag från Fittja / Hallunda. Norra Botkyrka är inte nå trevligt tycker jag.

Mvh Fredrik

Fredrik

Citat från: Bussis skrivet 22 juni 2007, 10:16:26 AM
Numera mellan Flempan och Högdalen är det linje 172.

Vitlöksexpressen kallades / kallas väl linjerna 514/540 som går / gått mellan Rinkeby och Tensta...

Har jag fel eller rätt??

Då kan man åka linje 172 och njuta av utsikten när man passerar Rågsveds centrum... :)

Nico

Citat från: Fredrik skrivet 22 juni 2007, 12:40:10 PM
Linjerna 514/540 är kanske lika trevliga som nattbussen mellan Fittja- Sergels torg... Undra om den hette 791 eller nåt sådant. Jag jobbade i Hallunda och tog ofta nattbussen från Fittja till Sergels torg och fick byta där när jag skulle hem. Läskiga minnen har jag från Fittja / Hallunda. Norra Botkyrka är inte nå trevligt tycker jag.

Mvh Fredrik

I slutet av 1990-talet så var det väl linje 191 som gick Fittja - Slussen [Sergels torg] och jag vill minnas att den internt ibland kallades för Fittja Boys Express. Var inte helt kul att köra i vissa fall. Vad gäller 514/540 så är det däremot inga större problem. Hade t.ex. sista turen på 514 i går kväll (förnatt) och det var mycket lugnt och stilla.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: christianm skrivet 20 juni 2007, 12:20:46 PM
Ja, 712 låter bekant, den gick nog den sträckan. Annars vet jag att 724, som gick mellan Huddinge stn och Flemingsberg tidigare innan Flemingsbergs station fanns, brukade kallas vitlöksexpressen...


På den tiden 724 fanns gick väl 712 Huddinge-Fleingsberg-Tullingeberg om jag inte minns fel.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.