Midsommartid i Roslagen.

Startat av at1981, 19 juni 2007, 15:05:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Tjenare!


Jag undrar lite nyfiket här vilken av roslagsbussarna som kommer mest försent till resp. slutdestination i riktning från Stockholm till följd av tät trafik och köer till vägverksfärjor och dyl. när det gäller dagen före midsommarafton på eftermiddagen där.
_________________
MVH Alexander från Värmdö
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Marc

Svaret ær nog 676an hur konstigt det æn låter.
Man bryter av tradition alla tidtabellslagda anslutningar i Norrtælje (se tabell), folk får åka tidigare från Stockholm før att hinna. Så de yttre linjerna brukar dærfør gå på tid.

/Marc
fd TL Norrtælje

Robban

Glad midsommar på er.
Skulle skjutsa ut morsan till landet i morse kl 8.30 från Odenplan till ön Yxlan och hade inga problem att ta mej fram men när jag vid 12-tiden åkte tillbaka hem mot Stockholm kunde jag konstatera att norrtäljevägen var bitvis helt stillastående, jag vet av egen erfarenhet att när man kör 676 så "proppar" dom växelvisa körfälten till det så att det blir köer men nu var det kilometerlånga köer varje gång det går från 2 till 1 körfält.
Kön blev riktigt jobbig såg jag när jag kom närmare stan och från Gillingebanan till Täby galopp stod nästan allt still, det kändes ju riktigt skönt att man var på väg åt "fel" håll för en gångs skull, skulle nog tippa på att det tog drygt 1 timme att ta sträckan för dom stackare som satt fast.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.