Gamla Scania CN113 från Stockholm Söderort

Startat av Mikael T Nilsson, 17 juni 2007, 10:57:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik

Citat från: Cero skrivet 20 juni 2007, 20:03:34 PM
Dörrställning är angiven som antal i respektive dörrhål i ordningen framdörr-mittdörr-bakdörr för normalvagn. För ledvagn tillkommer en ytterligare bakdörr.

/Cero

Jag hade ingen aning om att CR111 fanns med en dörr längst bak. Man lär så länge man lever.. ;)

Fredrik

Cero

Citat från: Fredrik skrivet 20 juni 2007, 21:56:20 PM
Jag hade ingen aning om att CR111 fanns med en dörr längst bak. Man lär så länge man lever.. ;)

Fredrik

Nej, det var tyvärr fel av mig. 2-2-0 ska det vara. Den sista dörren kom med av bara farten och gammal vana, eftersom de flesta SL-bussar sedan sjuttiotalet haft sådan. CR111 hade en kylarna placerad där den sista dörren skulle ha suttit, så det gick inte.

/Cero

Niklas Bygdestam

Citat från: Cero skrivet 20 juni 2007, 22:08:06 PM
Nej, det var tyvärr fel av mig. 2-2-0 ska det vara. Den sista dörren kom med av bara farten och gammal vana, eftersom de flesta SL-bussar sedan sjuttiotalet haft sådan. CR111 hade en kylarna placerad där den sista dörren skulle ha suttit, så det gick inte.

/Cero



Tänkte väl det. Tyckte att det lät konstigt att det skulle ha funnits någon Scania CR 111 med dörr i bak
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredrik

Citat från: Cero skrivet 20 juni 2007, 22:08:06 PM
Nej, det var tyvärr fel av mig. 2-2-0 ska det vara. Den sista dörren kom med av bara farten och gammal vana, eftersom de flesta SL-bussar sedan sjuttiotalet haft sådan. CR111 hade en kylarna placerad där den sista dörren skulle ha suttit, så det gick inte.

/Cero

Vad skiljer CR111MF från CR111M?

Mvh Fredrik

Fredrik

I filmen "Varning för Jönssonligan" så rattar ju Vanheden en CR111. I ett av klippen så ser man bussen svänga ut på Värmdöleden strax före klaffbron i Danvikstull i riktning mot slussen. Vars leder den väg som bussen kommer ifrån?

Mvh Fredrik

Niclas Wennerlid

Kvarnholmen och Henriksdalsberget!

Mvh Niclas

Fredrik

Citat från: Niclas Andersson skrivet 21 juni 2007, 20:08:51 PM
Kvarnholmen och Henriksdalsberget!

Mvh Niclas

Tack!  :) Det är där man ska åka en Scania CR111M  :D

Niklas Bygdestam

Citat från: Fredrik skrivet 21 juni 2007, 20:55:30 PM
Tack!  :) Det är där man ska åka en Scania CR111M  :D



Vi har kanske våra olika favoritplatser för Scania CR 111. För min del tycker jag att en Scania CR 111 ska vara Uppsalagrön och rulla på Stora torget i Uppsala. Speciellt om det samlas många Scania CR 76, CR 110 och CR 111 på Stora torget i Uppsala. För mig är det underbar nostalgi  :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredrik

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 21 juni 2007, 21:02:01 PM


Vi har kanske våra olika favoritplatser för Scania CR 111. För min del tycker jag att en Scania CR 111 ska vara Uppsalagrön och rulla på Stora torget i Uppsala. Speciellt om det samlas många Scania CR 76, CR 110 och CR 111 på Stora torget i Uppsala. För mig är det underbar nostalgi  :D

Eller att från Gamla stan se en CR111 passera Stadshuset vid Tegelbacken... åhh...  :)

Fredrik

Tänk att en solig höstdag när löven börjar falla få åka omkring hela dagen i en CR111 på Söders höjder... :)