Huvudmeny

Keolis 7178

Startat av Hasse L, 23 oktober 2023, 22:43:48 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Hasse L

Första "återvändaren" från Hisingen är nu i trafik vid Frihamnsgaraget.


 Mobilbild

IvveRivve004

#1
Och nu är det linjen du fotade (linje 205) som förlängs till Universitetet i december! Trodde först att den skulle vända vid Lilla Frescativägen liksom linje 540, men efter att ha kollat på Google Maps så verkar det stå klart vid att vändpunkten istället ska vara vid Frescati/Trafikplats Ekhagen.

IvveRivve004

Och förresten:

Citat från: Hasse L skrivet 23 oktober 2023, 22:43:48 PMFörsta "återvändaren" från Hisingen är nu i trafik vid Frihamnsgaraget.

Du menar "andra".

Ulf Berlin

Märkligt typsnitt på inv numret.../Ulf

Bussmicke

Och snyggt ditplacerat. :)

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Hasse L

Citat från: IvveRivve004 skrivet 24 oktober 2023, 14:08:23 PMOch förresten:

Du menar "andra".

7179 verkade inte ha hunnit vara ute på någon av Frihamnens linjer då. Men det är ju möjligt.

virtual1

7176 är väl dem första????

IvveRivve004

Ja, det är just det jag menar.

Buzzlover

Citat från: IvveRivve004 skrivet 24 oktober 2023, 11:52:29 AMOch nu är det linjen du fotade (linje 205) som förlängs till Universitetet i december! Trodde först att den skulle vända vid Lilla Frescativägen liksom linje 540, men efter att ha kollat på Google Maps så verkar det stå klart vid att vändpunkten istället skulle vara vid Frescati/Trafikplats Ekhagen.

Inte ens i Dokumentet från SL själva där karta finns för 205 ser den ut att trafikera Trafikplats Ekhagen...
Följande linje sträckning efter Lidingö är den mest logiska enligt kartan efter Ropsten.
Hållplatser efter Ropsten:
Albano
Universitetsvägen (Endast mot Universitet)
Universitetet (T) (här finns t.om hpl läge i Terminalen åt den riktning man kommer ifrån när man svängt höger in i terminalen.)

Från Universitetet till Ropsten:
Universitetet (T)
Universitetet Norra (Endast mot Sticklinge)
Universitetet södra (Endast mot Sticklinge)
Albano
(Roslagstull, gamla hpl-läge för Nattbussarna skulle kunna återuppväckas frågan är om sannolikheten är hög)
Ropsten

Körväg Ropsten - Universitetet
Gasverksvägen - Ropsten påfart till Lidingövägen/Norra Länken - Avfart Roslagstull Trafikplats - Roslagsvägen - Baron Rålambs väg - Frescativägen - Lilla Frescativägen(Bussterminal)

Körväg Universitetet - Ropsten
Lilla Frescativägen(Bussterminal) - Roslagsvägen - Påfart Roslagstull Trafikplats - Norra Länken/Lidingövägen - Avfart Ropsten - Norra Hamnvägen - Ropstensmotet(Bussterminal)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Kristofer

Citat från: Buzzlover skrivet 25 oktober 2023, 05:22:51 AM(Roslagstull, gamla hpl-läge för Nattbussarna skulle kunna återuppväckas frågan är om sannolikheten är hög)
Ropsten
Att ta sig från det hållplatsläget in i rondellen för vänstersväng känns inte helt smidigt, och kräver nog en kollektivtrafiksignal om det ska bli verklighet.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Hasse L

Citat från: virtual1 skrivet 24 oktober 2023, 20:11:34 PM7176 är väl dem första????
Den blå 7176 rullar väl från Fredriksdalsgaraget, inte från Frihamnen (som jag skrev)...?

virtual1

Nej, du skrev första återvändaren från Hisingen är nu i trafik i Frihamnsgaraget,  inte att den första återvändaren till Frihamnsgaraget har dykt upp...

buskörare

Citat från: Ulf Berlin skrivet 24 oktober 2023, 14:47:23 PMMärkligt typsnitt på inv numret.../Ulf

Det verkar vara nått nytt SL kommit med.