Huvudmeny

0 Odenplan

Startat av Tommy E, 05 mars 2014, 23:48:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy E

Detta ekipage siktades på Valhallavägen idag. Kan det ha varit en extratur på 4:an eller någon annan rolig linjevariant?

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Nya stomlinje 4X som skyltar 0 tillsvidare...

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

J0han

Trevligt utan regplåt o så, men iaf Frihamnen har ett eftermiddagsomlopp med förfogandevagn på 4an med blå ledvagn

bussvictor

Men sådär brukar det skylta när de bara har ändrat på yttre fel brukar uppstå när man inte hållplatsposetionerar ibland


Bussvictor

Ersa

Den där nollan verkar vara omöjlig att få bort från SL:s sida. Tidigare kom ingen siffra upp när man bara skyltade destination utan linjenummer, men en dag fick SL för sig att klämma in en nolla som inte går att välja bort.

bussvictor

Om man går in på extra tur går det att få det rätta linje numret men inte om man bara går in på yttre skyltning och detta beror på tror jag att man ska kunna skylta tex linje 611 fullsatt så man ser linje numret och sen full satt


Bussvictor

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 06 mars 2014, 07:56:16 AM
Den där nollan verkar vara omöjlig att få bort från SL:s sida. Tidigare kom ingen siffra upp när man bara skyltade destination utan linjenummer, men en dag fick SL för sig att klämma in en nolla som inte går att välja bort.

En gång när jag mejlade med SL fick jag faktiskt svar från en ansvarig person på Lindhagensgatan 100. Han berättade att nollan inte var en medveten handling från deras sida, men att de inte hade någon avsikt att plocka bort den. Det motiverade han med att nollan inte utgjorde ett problem eftersom att "man inte får köra en tur utan att vara inloggad på ett omlopp eller via "extra tur"." Sedan att det blir ett problem vid exempelvis skolkörningar kände han inte alls till (och ville inte heller lyssna på).
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Det är ju bara en liten detalj, men strävar man mot helhetskvalitet är dessa smådetaljer rätt störande. T.ex om en linje har 15-minuterstrafik, och det är snöstorm. När föregående buss lämnar hållplatsen vill man ibland kunna rulla fram direkt, då väntsalar saknas helt. Men då kan man inte skylta upp linjenummer och destination förrän 10 minuter före avgång, utan står där med "0 Kräkångerssnoret" (exempel) de första fem minuterna.
Visst kan man mixtra med Extra tur, men det är inte helt optimalt när man kör på omlopp.

P.Ek

Idag sågs även Keolis 5156 i trafik utan registreringsskylt.

Ulf Berlin

Citat från: P.Ek skrivet 06 mars 2014, 19:31:33 PM
Idag sågs även Keolis 5156 i trafik utan registreringsskylt.
Både fram och bak?/Ulf
(Sitter dom såå dåligt fast)

P.Ek

Citat från: Ulf Berlin skrivet 06 mars 2014, 19:50:56 PM
Både fram och bak?/Ulf
(Sitter dom såå dåligt fast)

Såg bara att den främre skylten saknades, tänkte tyvärr aldrig på att titta efter den bakre.

Traesk

Citat från: Bussmicke skrivet 06 mars 2014, 00:38:40 AM
Nya stomlinje 4X som skyltar 0 tillsvidare...

//Bussmicke
www.bussmicke.se
Nya stomlinje 4X? Vad är det?