070620 Förmiddag: Med reservbussen på 646-648

Startat av Ersa, 05 juli 2007, 07:16:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

En beställningskörning med Setran 9499 ledde till att företagets äldsta linjevagn var tvungen att nyttjas på förmiddagens två linjer. Under eftermiddagen fick gamlingen vila, ty i Danderyd får en gammal Säffle tydligen inte visas upp i onödan. Det blev istället en Carrus Fifty som dyker upp i ett framtida inlägg






Ja, handbromsen var åtdragen då denna bild togs från "guidestolen"!

Ersa

Några dagar senare var Setran tillgänglig igen.... och varför ändra på en bra fotovinkel förresten?  ;D



bjalle

Härliga bilder allihopa från arbetsdagar på ett intressant roslagen

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 05 juli 2007, 07:16:12 AM






Den här bilden gillar jag. Mysig miljö och en trevlig busstyp som man inte ser så mycket av numera  :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 05 juli 2007, 11:20:13 AM
Där passerade jag i går em på resa från Östhammar.
Var snart 20 år sedan jag åkte den vägen sist, det har ändrats lite, men hpl namnen på 639:an sitter i än idag (yrkesskada)
Men vad är det för samlare av Fordbilar som håller till efter vägen i Rimbo? så många Sierror har jag aldrig sett på ett o samma ställe.

Ah, mellan hpl Rimbo kyrka och hpl Bobacken. En privatperson som gärna importerar dessa hemska bilar från östra Europa vad man ser av nummerskyltarna. De ser tjeckiska ut. Skyltarna altså.
Ryktet säger även att det spelats in "vuxenfilm" på denna tomt. Vad som är sant i det ryktet vet jag dock inte.

virtual1



Långsjö torg? - tar man inte 144:an dit från Älvsjö? :-D

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 05 juli 2007, 22:33:02 PM
Långsjö torg? - tar man inte 144:an dit från Älvsjö? :-D

Någon... (undrar vem) har fått fram texten "Långsjö torg" just genom att välja textalternativ bland 144:ans destinationer via PC:n  ;)
Dock enbart för fotograferingen bör tilläggas. Annars står det "648 Rånäs" på skylten.