Huvudmeny

Resa till Blekinge

Startat av Möllers, 04 januari 2008, 13:18:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Kan man åka skåne expressen ditt till Karlskrona  ???

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 januari 2008, 13:18:34 PM
Kan man åka skåne expressen ditt till Karlskrona  ???

Du får byta i Kristianstad.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 januari 2008, 13:18:34 PM
Kan man åka skåne expressen ditt till Karlskrona  ???

SkåneExpressen till Karlskrona...tror verkligen inte det eftersom Karlskrona ligger i andra änden av Blekinge
Du får ta dig till Lund eller Helsingborg och ta tåget

Citat från: Walter skrivet 04 januari 2008, 13:21:22 PM
Du får byta i Kristianstad.

Går ingen SkåneExpress från hans håll till Kristianstad längre, uta de som går är Simrishamn, Ystad samt Älmhult/Osby

Möllers

#3
Trist det kör inga skåne express till Kristianstad  läggre det var min önska lista till sommaren då skulle jag åka ifrån Malmö o ditt sen jag var i Kristianstad skulle jag fort sätta till hällsingholm.
Det får blir ystad o malmö lund helsingborg eslöv trelleborg så klart Landskrona  :P
Varför har dom slutat köra till Kristianstad för med SkåneExpress .
Jag vågar mig inte sätta på tåg alls.

Walter

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 04 januari 2008, 13:25:11 PM
SkåneExpressen till Karlskrona...tror verkligen inte det eftersom Karlskrona ligger i andra änden av Blekinge
Du får ta dig till Lund eller Helsingborg och ta tåget

Går ingen SkåneExpress från hans håll till Kristianstad längre, uta de som går är Simrishamn, Ystad samt Älmhult/Osby

Tja men vet ju inte varifrån han vill åka!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

kör det inga buissar ifrån Simrishamn, Ystad samt Älmhult/Osby sen ditt till Karlskrona

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 januari 2008, 13:31:21 PM
Trist det kör inga skåne express till Kristianstad  läggre det var min önska lista till sommaren då skulle jag åka ifrån Malmö o ditt sen jag var i Kristianstad skulle jag fort sätta till hällsingholm.
Det får blir ystad o malmö lund helsingborg eslöv trelleborg så klart Landskrona  :P
Varför har dom slutat köra till Kristianstad för med SkåneExpress .
Jag vågar mig inte sätta på tåg alls.

För att man ska ta tåget Helsingborg-Kristianstad och byta där istället för att åka buss. Vet inte om du menar Helsingborg Hässleholm eller både och men du får ta tåget och köpa en en "regionen runt"-biljett  så kommer du till alla dessa platser!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

jag ska ha sommarkortet till sommaren så kostar det inget ner jag åker.
Jag kan inte alls om tåg kommer aldrig sätta mig hos tåg.

Möllers

#8
Kör det ingen swebus Express då ditt till Kristianstad.
Ska man då boka tid ner man ska åka med swebus express då  ???
Eller man är i Helsingborg kan man ta swebus Express till malmö skule varit bra ide.

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 januari 2008, 13:39:12 PM
Kör det ingen swebus Express då ditt till Kristianstad.
Ska man då boka tid ner man ska åka med swebus express då  ???
Eller man är i Helsingborg kan man ta swebus Express till malmö skule varit bra ide.
Du kan ju byta i Lund men jag vet inte om man får åka inom regionen med Swebus express. Tar du dig till Lund så kan du ju åka buss därifrån.

Enklast är ju om du går in på www.skanetrafiken.se och använder reseplaneraren. Då får du ju alla alternativ
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

Har kollat på swebus express hemsida tror man kan inte åka hur som hälst på swebus express.
Man måste köpa biljett på hemsidan läste jag där.

Niklas Bygdestam

Men hur många linjer med skånebussar finns det som går till orter utanför Skåne? Och vart går de? Jag menar alltså givetvis linjer som trafikeras av bussar som är skånegula eller skånegröna
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjalle

#12
Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 januari 2008, 13:31:21 PM
Trist det kör inga skåne express till Kristianstad  läggre det var min önska lista till sommaren då skulle jag åka ifrån Malmö o ditt sen jag var i Kristianstad skulle jag fort sätta till hällsingholm.
Det får blir ystad o malmö lund helsingborg eslöv trelleborg så klart Landskrona  :P
Varför har dom slutat köra till Kristianstad för med SkåneExpress .
Jag vågar mig inte sätta på tåg alls.

Glömde att SkåneExpressen 1/2 Malmö/Lund även går till Kristianstad

Möllers

vet jag inte om det gör men måste det göra tycker man.

bjalle

#14
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 04 januari 2008, 16:49:52 PM
Men hur många linjer med skånebussar finns det som går till orter utanför Skåne? Och vart går de? Jag menar alltså givetvis linjer som trafikeras av bussar som är skånegula eller skånegröna
521 Klippan - Markaryd
532 Hässleholm - Markaryd
535 Osby - Älmhult
558 Kristianstad - Sölvesborg
561 Bromölla - Olofström
562 Olofström - Älmhult
SkåneExpressen 7 Kristiantad -Älmhult
SkåneExpressen 10 Helsingborg - Markaryd

Sen är där säkert fler men dessa kom jag på rak arm