Huvudmeny

vad jobbar ni med?

Startat av the0fiskis, 10 juli 2011, 00:40:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

skulle vara kul att veta vad alla egentligen jobbar/studerar med
om ni vill va anonyma kan ni bara skriva att ni exempel jobbar som buss chaufför menads om man vara lite mer offentlig kan man gärna skriva lite mera om jobbet
om ni inte jobbar vad studerar ni?

jag då:
jag är 16 och ska börja gynasiumet till hösten på Estetiska programmet, inriktning kommunikation och medier på media gumnasiet (nacka strand)

så nu till er vad jobbar/studerar ni?

bisquit

Hej Birger här. Jag jobbar som Bagare på 100% på Lill-Annas Bageri Kumla  Samt som Ljud/Ljustekniker, på Klevestedt-Teknik. (Egen verksamhet). Sen som Försäljare m.m. På Bra & Begagnat i Sydnärke 8)

Stefan Lindberg

Lastbilschaufför som kör mestadels Farligt Avfall och får oftast sortera och identifiera skiten innan jag lastar  ;)

Peter C


Kör på nätterna för det kungliga postverket!


Max W

....och jag är pensionär sedan några år tillbaka. Jag ägnar mig numera mest åt hemsidan www.trafikminnen.se som jag startade 2006. Hela mitt arbetsliv (42,5 år) ägnade jag åt kollektivtrafiken i Stockholms län. Huvudsakligen inne på kontoret.

Wetjo

Bussförare på Nobina samt hyr ut skyliftar (Eget företag).
Ska dessutom vara Statist på Dalateatern i höst. (http://www.dalateatern.se/spelman/index.php)

I ett tidigare liv har jag varit Bussförare, Skolinformatör, Avgiftskontrollant o Txass/Trafikledare på SL. Jag har varit arbetsförmedlare och Trafiksamordnare/Driftledare/Personalledare på tåg (SJAB/Connex).

Drängen

Sen 1975 har jag kört lastbilar i olika storlekar, fämst i Sverige. Men har även gjort avstickare till Danmark, (25 metersekipage till Bornholm :)), Finland, för att nu ha flyttat till Tröndelag i Norge. Drev eget åkeri i 9 år, annars har jag som sign. säjer vart dräng.

Tommy H