Huvudmeny

vad jobbar ni med?

Startat av the0fiskis, 10 juli 2011, 00:40:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

skulle vara kul att veta vad alla egentligen jobbar/studerar med
om ni vill va anonyma kan ni bara skriva att ni exempel jobbar som buss chaufför menads om man vara lite mer offentlig kan man gärna skriva lite mera om jobbet
om ni inte jobbar vad studerar ni?

jag då:
jag är 16 och ska börja gynasiumet till hösten på Estetiska programmet, inriktning kommunikation och medier på media gumnasiet (nacka strand)

så nu till er vad jobbar/studerar ni?

bisquit

Hej Birger här. Jag jobbar som Bagare på 100% på Lill-Annas Bageri Kumla  Samt som Ljud/Ljustekniker, på Klevestedt-Teknik. (Egen verksamhet). Sen som Försäljare m.m. På Bra & Begagnat i Sydnärke 8)

Stefan Lindberg

Lastbilschaufför som kör mestadels Farligt Avfall och får oftast sortera och identifiera skiten innan jag lastar  ;)

Peter C


Kör på nätterna för det kungliga postverket!


Max W

....och jag är pensionär sedan några år tillbaka. Jag ägnar mig numera mest åt hemsidan www.trafikminnen.se som jag startade 2006. Hela mitt arbetsliv (42,5 år) ägnade jag åt kollektivtrafiken i Stockholms län. Huvudsakligen inne på kontoret.

Wetjo

Bussförare på Nobina samt hyr ut skyliftar (Eget företag).
Ska dessutom vara Statist på Dalateatern i höst. (http://www.dalateatern.se/spelman/index.php)

I ett tidigare liv har jag varit Bussförare, Skolinformatör, Avgiftskontrollant o Txass/Trafikledare på SL. Jag har varit arbetsförmedlare och Trafiksamordnare/Driftledare/Personalledare på tåg (SJAB/Connex).

Drängen

Sen 1975 har jag kört lastbilar i olika storlekar, fämst i Sverige. Men har även gjort avstickare till Danmark, (25 metersekipage till Bornholm :)), Finland, för att nu ha flyttat till Tröndelag i Norge. Drev eget åkeri i 9 år, annars har jag som sign. säjer vart dräng.

Tommy H

Är uppväxt i och omkring SJ-bussar, gjorde värnplikten som buss- och lastbilschaufför och fick därmed körkort för BE CE DE, jobbat sedan 1996 i en av Sveriges största dagligvarubutiker, nu senast med IT och marknadsföring.
Bussintresset låg på is i drygt ett decennium men väcktes igen när jag hittade den här sidan för några år sedan...  :)
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

pierrew

Jag är den där som inte bestämt sig ännu trots att 7 år gått sedan man tog studenten.
Utbildade mig till Bilmekaniker som jag sedan jobbade med under en period om ca 7år,
totalt då alltså om man räknar in skoltiden med praktik 2 dagar i veckan och arbete på alla lediga dagar och lov.

Jobbade då på märkesverkstad, tröttnade pga lite olika situationer som uppstod, började då på en märkes oberoende verkstad en period istället.

Sedan efter det körde jag lastmaskin på sågverk en period, efter det har jag varit larminstallatör på Securitas.

Och nu är jag tillbaka på sågverket igen, gör lite allt möjligt där det behövs arbetskraft, men mestadels så är jag på hyveln och jobbar 2 skift ;)

Andersson

Kör bulkbil och levererar cement och kalk till bla betongstationer och andra fabriker som behöver cement i sin verksamhet, rör mig i Storstockholm och mälardalen, ibland med någon längre avstickare.

Alex Ljusteröbon

Kör dragbil med tipptrailer nattetid. På citybanan i sthlm. Kört mest på Torsgatan(Norrmalms)tunneln. Men även kört på norrströms tunneln :D
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Christer K

Kör industri avfall med en frontlastare, och rycker in där det behövs på liftdumper och lastväxlare. Före det så har jag kört buss i många år.
Årsmodell 2008,



/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Dson

Kör sedan en månad tillbaka dragbil för ett Jämtländskt åkeri som drar för Kuehne+Nagel på Nordnorge. Med andra ord är jag mer polack än svensk ;)

76

Kör färdtjänst åt GUB (enbart rullstolstransporter) men på schemat finns det ibland lite rattande av stadsbussar.

Just nu är jag "sjukskriven" från färdtjänsten pga en operation, så det är stadsbuss för hela slanten.

scaniaolsson

Undertecknad har haft följande karriär efter det kommunala gymnasiet.
1999-2000   Påbyggnad 1 år till Signaltekniker på Banskolan (hette så på den tiden) i Ängelholm.
2000-2001   Signaltekniker på Banverket Produktion (nuvarande Infra Nord) Helsingborg & Gävle.
2001-2005   "Kabeltattare" på det som en gång i världen hette Kungliga Telegrafverket. NV Skåne.
2005->        Linjemontör på ett regionalt Elverk i NV Skåne, Gör allt från att rötskadebesiktiga ledningsstolpar till att felsöka på nya elektroniska elmätare.

Med tanke på att jag förra fredagen firade 6 år på min nuvarande arbetsplats så kan man nog dra slutsatsen att jag trivs rätt bra med mitt nuvarande arbete.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.