Tack Hans och Christian

Startat av Lars Ödlund, 20 april 2011, 14:44:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Trist ni ska ta bort lastbilsdelen här,får ni räkna med ni förlorar några medlemar ifrån det då.

jocke

Nu läser jag inte ofta i lastbilsdelen, men de händer då o då och tycker de är synd att den ska försvinna.
Tror inte jag är ensam om jag säger att jag nog enbart är en av flera som skulle kunna tänka sig att vara mod för en forumdel.
Jag har tidigare varit MOD på 3 forumdelar på flashbacks forum. Där inkom anmälningarna som spön i backen så erfarenhet har jag. Men men, vet även från flashback tiden att man inte ber om att bli mod utan man blir vald.

Men nu har jag iaf sagt mina 5 cents om situationen.
Tycker de är dåligt att lägga ner pga ingen mod som vill ta tag i de. För det är inte hela sanningen tror jag.


För övrigt, ett förslag till ledningen, inför en tavla eller bara en klistrad tråd i Ordet är fritt som handlar om själva forumets drift. Där man kan ställa frågor om Mods/admins/funktioner/önskemål och förslag.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Möllers

Det jag tänker på vi kan ha lastbilsbilderna i ordet är fritt annas ett förslag.

Ersa


  • Hur mycket lastbilsinriktad verksamhet förväntas Svenska Omnibusföreningen driva i sitt forum?
  • Hur mycket lastbilsinriktad verksamhet har föreningen ute i verkliga livet?
Svaret på fråga två är: Föreningen äger en enda mindre lastbil att flytta bussreservdelar med.

I egenskap av medlem i SvOF tycker jag att föreningen inte har en skyldighet att driva ett lastbilsforum. Men jag är helt klart för att ett nytt forum bildas, så att dagens skribenter i lastbilsforumdelen har någonstans att ta vägen. Efter en flytt skulle då detta nya lastbilsforum växa på egen hand och kunna utvecklas med t.ex flera undertavlor. Buss-snack klarade ju av en flytt från Parsimony till dagens format, så varför skulle inte även Lastbilsforumet klara en flytt?

Jacob

Jag håller med om det där med rekrytering av nya admins. Jag har aldrig sett någon tråd om att nya admin sökes. Skulle ni inte kunna ha en tråd där det står att ni söker admin till t.ex Lastbilsforum, så får den som är intresserad skicka ett mail till SvOF, som sedan får läsa mailet och se om personen i fråga är lämplig som admin. Så gick det iaf till när jag blev vald till elevrådsstyrelsen i skolan. Kanske skulle vara något att prova?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Jacob A skrivet 23 april 2011, 00:42:31 AM
Jag håller med om det där med rekrytering av nya admins. Jag har aldrig sett någon tråd om att nya admin sökes. Skulle ni inte kunna ha en tråd där det står att ni söker admin till t.ex Lastbilsforum, så får den som är intresserad skicka ett mail till SvOF, som sedan får läsa mailet och se om personen i fråga är lämplig som admin. Så gick det iaf till när jag blev vald till elevrådsstyrelsen i skolan. Kanske skulle vara något att prova?

Hur många andra forum brukar lägga upp trådar med formuleringen "Administrator sökes" i ämnesraden? Inte alltför många skulle jag vilja påstå. Inget av alla de olika forum (och ännu tidigare FirstClass-servrar) som jag hängt på genom åren iaf. Gissningsvis för att de som främst svarar på sådana efterlysningar är de som inte alls är lämpliga för uppgiften.

Magnus

Om nu SvOF inte vill ha ett lastbilsforum är ju det en sak, men då ska man ju inte "skylla" på att det inte finns någon moderator.

På grannforumet Postvagnen gick de ut "offentligt" och sökte administratörer, och det gick ju bra.

Björn Forslund

Citat från: Magnus skrivet 22 april 2011, 22:12:49 PM
"Inga som ville ta hand om eller hann med modereringen av denna avdelning"

Har ni överhuvudtaget försökt att hitta någon ny moderator? Hur har ni gått till väga då? Eller är det ni själva som gjort bedömningen att ingen som skriver i lastbilsdelen är lämplig? Bara lite nyfiken eftersom jag inte har sett någon öppen förfrågan om det är någon som vill ta över, men det kanske är nåt jag har missat.

Jodu, vi har haft frågan uppe. Tyvärr var flera av de sökande inte lämpliga av olika orsaker. En ny admin har vi tagit in, men tyvärr ingen som är lastbilsfreak. Det var f ö inte många över huvudtaget som svarade på förfrågan.

K R

Citat från: Ersa skrivet 23 april 2011, 00:32:59 AM

  • Hur mycket lastbilsinriktad verksamhet förväntas Svenska Omnibusföreningen driva i sitt forum?
  • Hur mycket lastbilsinriktad verksamhet har föreningen ute i verkliga livet?
Svaret på fråga två är: Föreningen äger en enda mindre lastbil att flytta bussreservdelar med.

Hej!

Intressant!
Vilken mindre lastbil avses?

mvh K R

Björn Forslund

Troligen avses CC:s Vänners Custom Cab. Denna ägs alltså av ett gäng styrelsemedlemmar, och även om den stundom används i SvOf:s tjänst så ägs den inte av SvOf.


Ersa

Citat från: Björn Forslund skrivet 23 april 2011, 01:21:40 AM
Troligen avses CC:s Vänners Custom Cab. Denna ägs alltså av ett gäng styrelsemedlemmar, och även om den stundom används i SvOf:s tjänst så ägs den inte av SvOf.

Ajdå. Ibland är ägandefrågan svår. Nåja, bilder kan dock råka dyka upp under sommaren.

Carl Eric

Citat från: Björn Forslund skrivet 23 april 2011, 01:05:15 AM
Jodu, vi har haft frågan uppe. Tyvärr var flera av de sökande inte lämpliga av olika orsaker. En ny admin har vi tagit in, men tyvärr ingen som är lastbilsfreak. Det var f ö inte många över huvudtaget som svarade på förfrågan.

När gick denna förfrågan ut? Har ni mejlat till de som ni ansåg lämpliga? För någon offentlig fråga, som i postvagnen, har jag inte sett till?


MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Staffan Sävenfjord

Citat från: jocke skrivet 23 april 2011, 00:03:27 AM
För övrigt, ett förslag till ledningen, inför en tavla eller bara en klistrad tråd i Ordet är fritt som handlar om själva forumets drift. Där man kan ställa frågor om Mods/admins/funktioner/önskemål och förslag.

Det är också en av de förändringar som diskuteras. Frågan är hur mycket som det är lämpligt att göra på en gång dock. Men behovet av en sådan tavla blir allt tydligare.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

pierrew

Tråkigt om hela Lastbilsforumet bara raderas och glöms bort, det finns ju trots allt 42sidor med bilder.
De flesta av dessa är inte publicerade någon annanstans än här på Omnibuss  :-[
Bäst i mitt tycker vore ju då såklart om lastbilsforumet bara låstes och kanske flyttades längst ner.


Omnibuss är nog det strängast modererade forumet jag har ett konto på.
Mycket av det som raderas och låses här tycker jag är väldigt väldigt överdrivet.
Att man är ironisk/skojar till det och svävar iväg lite från ursprungsinlägget tycker jag är helt ok så länge det inte går till överdrift.

Jag är Administratör på ett forum med ca 1000medlemmar, där är det 16st som delar på modereringen av forumet.
Så jag vet vad den uppgiften innebär och vilket jobb det är.



jocke

Citat från: Pierrew skrivet 23 april 2011, 10:12:28 AM
Tråkigt om hela Lastbilsforumet bara raderas och glöms bort, det finns ju trots allt 42sidor med bilder.
De flesta av dessa är inte publicerade någon annanstans än här på Omnibuss  :-[
Bäst i mitt tycker vore ju då såklart om lastbilsforumet bara låstes och kanske flyttades längst ner.

Det var min tanke när ja hörde de skulle försvinna med. Jag hoppas det blir så. Arkivmässigt är de ett måste.


Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 april 2011, 08:06:24 AM
Det är också en av de förändringar som diskuteras. Frågan är hur mycket som det är lämpligt att göra på en gång dock. Men behovet av en sådan tavla blir allt tydligare.


Låter bra, större forum behöver sådana delar.
Jag förändrar era liv med detta inlägg