Tack Hans och Christian

Startat av Lars Ödlund, 20 april 2011, 14:44:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Då Hans och Christian igår avgick som moderatorer/adminstratörer/kvastar (stryk det som ej önskas) tycker jag som fd moderator och vanlig skribent att det är på sin plats med ett stort tack till er.

//Lasse

Peter L

Instämmer med föregående talare. Stort tack!  :D

Carl Eric

Stort tack absolut!


Däremot så finns det ju nu bara 4 administratörer kvar, vilket jag tycker är alldeles för få! Jag har sett dagens administratörer, inte klaga utan mer påpeka att det är mycket jobb att göra, och därför så tycker jag att det behövs blir administratörer!


Bara min personliga åsikt!


MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bussfan

det håller jag med om annars tackar jag Hans och Christian

admin


Självklart ett stort tack till både Christian och Hans för deras insats. Orsaken till att vi inte berättat detta direkt är att flera andra ändringar, ny administratör är t.ex. på väg in, troligen kommer att ske ganska snart. Det var väl mest så att det var tänkt att allt skulle meddelats mer eller mindre samtidigt. 

Bussföraren

Citat från: admin skrivet 21 april 2011, 10:50:06 AM
Självklart ett stort tack till både Christian och Hans för deras insats. Orsaken till att vi inte berättat detta direkt är att flera andra ändringar, ny administratör är t.ex. på väg in, troligen kommer att ske ganska snart. Det var väl mest så att det var tänkt att allt skulle meddelats mer eller mindre samtidigt. 

Ja det verkar ju hända en hel del, förutom detta synes ju TS ha lämnat forumet också ???

Vad är det för förändringar på gång i det tysta som leder till dessa reaktioner bland tidigare och befintliga drivkrafter för forumet?

jocke

Citat från: Bussföraren skrivet 21 april 2011, 23:06:32 PM
Ja det verkar ju hända en hel del, förutom detta synes ju TS ha lämnat forumet också ???

Vad är det för förändringar på gång i det tysta som leder till dessa reaktioner bland tidigare och befintliga drivkrafter för forumet?

Ställer mig i kören som undrar.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Hans Fredriksson

Inget dramatiskt i min avgång.  Jag anser att mina insatser har varit minst sagt sparsamma och jag ville bli ersatt av en mer hungrig varg ;D

Björn Forslund

Hej alla

Ja, det är förändringar på gång, och alla var som synes inte överens.

Lastbilsforum står tyvärr inför nerläggning då inga lämoliga kandidater vill moderera det. Vill någon annan här ta över ett fristående Lastbilsforum (på egen plattform och eget ansvar) är det välkommet.

Busshistoriska forumet  kommer att delas upp i två delar, där den äldre delen behandlar fordon o företeelser äldre än 30 år, och den yngre delen dito, men i spannet ca 15-30 år. Detta efter synpunkter från bussforskarna, som gärna vill ha en renodlad "veteranavdelning". Den äldre delen kommer att omgärdas av högre krav på inläggen, dvs endast inlägg som tillför något eller konkreta frågor tillåts.

Mera detaljerad info kommer inom kort.

Christian Ljunggren

Hej!

Jag tackar alla berörda under den tiden, som jag har varit moderator.
Jag valde att avgå nu, eftersom det inte fanns majoritet att behålla Lastbilsforum
under nuvarande former alternativt att renodla hela Forumet till att enbart
gälla Bussar/Busstrafik/Busshistoria.
Dessutom så har jag begränsat med tid att gå igenom allt, så funderingarna att avgå har funnits
under en längre tid och rätt tillfälle blev nu.
Allt har sin tid och min tid som moderator med Forumet är nu avslutad.
Samtidigt får jag önska efterträdarna lycka till.

Mvh

Christian

yngrot

Här händer saker när man är borta några dagar. Lars Ö har tydligen tröttnat på forumet..  synd tycker jag
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Walter

Jag passar också på att tacka Hans och Christian för deras insatser och uppgiften ska ju utförss av de som har tid, möjlighet, intresse etc.

Dock är det olyckligt om Lars Ö eller andra för den delen lämnar forumet enbart pga oense kring vilka tavlor som skall finnas. Jag ber Lars tänka om ifall det är skälet till att han lämnar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Björn Forslund

Citat från: Walter skrivet 22 april 2011, 20:56:02 PM
Jag passar också på att tacka Hans och Christian för deras insatser och uppgiften ska ju utförss av de som har tid, möjlighet, intresse etc.

Dock är det olyckligt om Lars Ö eller andra för den delen lämnar forumet enbart pga oense kring vilka tavlor som skall finnas. Jag ber Lars tänka om ifall det är skälet till att han lämnar.

Jag tycker också att det är trist att forumiter hoppar av. Likaså är det trist att Lastbilsforum läggs ner på vårt Bussnack. Men det fanns inga som ville ta hand om eller hann med modereringen av denna avdelning. Anmälningarna kom tätt, vilket skapade stress hos de befintliga moderatorerna som ofta har tillräckligt att göra på andra underavdelningar. Det är en fråga om prioritering helt enkelt.
Hade vi haft tre stabila moderatorer enkom för Lastbilsforum hade saken varit i ett annat läge.

Bussföraren

Saken är väl den att det tagits väldigt hårt på minsta lilla övertramp där medans nivån på den övriga delen tillåtits att sjunka ner till lekskolenivå utan åtgärd, det synes istället vara en prioriteringsfråga.

Eftersom det inte öppet sökts moderatorer är det svårt att få in namnförslag, det säger ju sig självt.

Tråkigt beslut i a f.

Magnus

"Inga som ville ta hand om eller hann med modereringen av denna avdelning"

Har ni överhuvudtaget försökt att hitta någon ny moderator? Hur har ni gått till väga då? Eller är det ni själva som gjort bedömningen att ingen som skriver i lastbilsdelen är lämplig? Bara lite nyfiken eftersom jag inte har sett någon öppen förfrågan om det är någon som vill ta över, men det kanske är nåt jag har missat.