Kommentarer till tråden om Cancerfonden

Startat av Ulf Rådeström, 01 november 2010, 10:40:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mil

Ärligt talat tycker jag detta spårat ur och dennaurspårning leder till en negativ sak som abolut inte var den avsikten av den som skapade  tråden som det riktas kritik emot kan vi inte lägga ner.

Helt enkelt anser jag de klistrade något som de flesta (alla) moderatorer ansåg var viktigt och som kanske ligger flera nära än vissa andra saker av de som finns här så varför inte att acceptera deras val utan att diskutera och glärdjas åt att de bryr sig på så vis.  Annars kanske de som klagar kunde komma med ett annat förslag somjag inte sett någon ens tagit upp men en tanke som funnit i min skall varför inte en klistrad tråd där alla behjälpansvärda insamlingar för cancerfonden, haitia krigsoffer och liknande saker samlas dock så blir det ju lite rörigt med endast en tråd om insamling, men kanske en underkategori till ordet är fritt där sådana trådar skall läggas, dock bör det då ske med tanke etc bakom och inte insamlingar för typ moragdas mjölkmaskin utan insamlingar som är av större betydelse såsom cancerfonden etc, tror ärligt talat det inte skulle bli så mycket inläggg där då jag inte sett någon annan insamling om någfe annat som "Upprorsmakaren" syftade på

Fredrik Gelin

#46
Det var väldigt mycket känslor i denna tråd märker jag.

Jag har själv aldrig blivit drabbad av varken cancer eller någon annan allvarlig sjukdom som väl är, men jag har full förståelse för att man vill uppmärksamma att det hänt andra.
Dock kan jag till viss del förstå en del av kritiken som framförts i tråden även om jag inte håller med i allt vad som skrivits.
Det enda jag möjligen kan ha synpunkter på är att Ingemar inte skapade en ny tråd när han meddelade att Olof avlidit med hänvisning till forumets regler om att inte lyfta gamla trådar.
Detta tycker jag dock känns ganska irrelevant i just detta ärende med tanke på vad saken gäller.

Det är dock vissa som återkommande hårt reagerar om de får mothugg från administratörerna, så det känns lite som historien om pojken och vargen.
Jag tycker det är helt ok att ha en tråd om insamling till cancerfonden så länge den hålls just i kategorin ordet är fritt.
Hade tråden dykt upp på någon av huvudtavlorna hade jag helt klart haft synpunkter, men nu tycker jag det är som att göra en höna av en fjäder.
//Fredrik

Ingemar

Först vill jag tacka admin som delade på tråden, blev genuint ledsen när käbblet drog igång i Olofs tråd. Det kändes som ett onödigt sätt att solka ner minnet av en god vän.

För det andra bryr jag mig inte om huruvida tråden förblir klistrad eller får försvinna neråt i listan allteftersom tiden går, finns ju en fin symbolik i det också?

För det tredje antar jag att en stor del av meningen med klistrade trådar är just att man skall skriva i dom, istället för att skriva nya? Jämför med tråden om aktuella upphandlinghar som fanns förut, jobbigt att skriva en ny varje halvår. Så jag anser att det var rätt att lyfta den gamla tråden, trots att ingen hade skrivit i den på sju månader istället för de stipulerade 6.

MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ingemar skrivet 14 november 2010, 08:57:39 AM
Först vill jag tacka admin som delade på tråden, blev genuint ledsen när käbblet drog igång i Olofs tråd. Det kändes som ett onödigt sätt att solka ner minnet av en god vän.

För det andra bryr jag mig inte om huruvida tråden förblir klistrad eller får försvinna neråt i listan allteftersom tiden går, finns ju en fin symbolik i det också?

För det tredje antar jag att en stor del av meningen med klistrade trådar är just att man skall skriva i dom, istället för att skriva nya? Jämför med tråden om aktuella upphandlinghar som fanns förut, jobbigt att skriva en ny varje halvår. Så jag anser att det var rätt att lyfta den gamla tråden, trots att ingen hade skrivit i den på sju månader istället för de stipulerade 6.

MVH Ingemar

Det finns naturligtvis fall där det skulle bli väldigt trubbigt att tillämpa sexmånadersregeln. Det här är definitivt ett sådant fall. Här var det klart lämpligt att lyfta tråden igen och efter att ha kvastat en del ovidkommande käbbel (där jag själv tråkigt nog hade en del) tyckte jag inte det fanns någon anledning att ingripa. Moderering av forumet måste ju ske med sunt förnuft och inte med ett slaviskt tillämpande av regler och direktiv.  Det är också en ovanlig situation att vi har en klistrad tråd som är öppen för nya inlägg.

Beträffande klistringen så kommer vi så småningom att ta bort denna så att tråden faller på kronologisk plats. Vi tycker dock att det är motiverat att ha den klistrat ett tag till för att hedra en sympatisk medlem och efter vad jag förstått också duktig och uppskattad yrkesman.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Björn Forslund

Tråden var klistrad av de orsaker som Staffan skriver, och tanken var att andra med funderingar kring sjukdomen skulle kunna göra inlägg där. Kanske någon annan forumit som på något vis blivit drabbad och behövde skriva av sig och få stöd.
Vi trodde ju aldrig att någon skulle ge sig till att bryskt kritisera själva tråden och förstöra densamma, vilket ledde till tråddelningen.

Leif D

Får då jag komma med en åsikt i denna fråga och tråd, så tycker jag nog de är dax att dra strecket nu och låsa.
Livet går vidare....
;-)

Björn Forslund

Citat från: Leif D skrivet 14 november 2010, 14:57:43 PM
Får då jag komma med en åsikt i denna fråga och tråd, så tycker jag nog de är dax att dra strecket nu och låsa.
Livet går vidare....

Ja, jag håller definitivt med Leif D. Nu räcker det med denna inflammerade diskussion. Låt oss istället ägna oss åt det vi tycker är roligt att diskutera, dvs fordon i olika former för person- och godstransport.

Carl Eric

Citat från: Björn Forslund skrivet 14 november 2010, 15:20:20 PM
Ja, jag håller definitivt med Leif D. Nu räcker det med denna inflammerade diskussion. Låt oss istället ägna oss åt det vi tycker är roligt att diskutera, dvs fordon i olika former för person- och godstransport.

Mycket bra talat!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

admin


Med ovanstående så har denna tråd nått vägs ände och låses därmed.