Vad kör/åker ni för fordon privat? Visa gärna bilder!

Startat av Danne B., 04 augusti 2010, 15:19:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström


Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Ersa

#32
Jag har nyligen gått och dragit på mig ett slags mellanting mellan bruksbil och veteranbil. En Saab 90 -86 med imponerande utrustning som t.ex. varvräknare, 5-växlad låda och dragkrok! ;) 15 000 mil har den gått de senaste 24 åren, och blankt papper har det blivit vid nästan alla besök hos Bilprovningen genom åren. Viss ytrost börjar dyka upp i dörrarnas nederkanter, som ska åtgärdas framöver.






KG

Ersa: Ska det inte sitta ett "5 Speed" emblem på den bak?

Ersa

Citat från: KG skrivet 13 augusti 2010, 15:30:41 PM
Ersa: Ska det inte sitta ett "5 Speed" emblem på den bak?

Självklart, annars vore den inte komplett! ;) Här ur en annan vinkel:


Bengt Jönsson

Citat från: Ersa skrivet 13 augusti 2010, 11:38:26 AM
Jag har nyligen gått och dragit på mig ett slags mellanting mellan bruksbil och veteranbil. En Saab 90 -86 med imponerande utrustning som t.ex. varvräknare, 5-växlad låda och dragkrok! ;) 15 000 mil har den gått de senaste 24 åren, och blankt papper har det blivit vid nästan alla besök hos Bilprovningen genom åren. Viss ytrost börjar dyka upp i dörrarnas nederkanter, som ska åtgärdas framöver.








Inte bara varvräknare och drag.  Den har ju "norrlandsattributen" som extraljus och motorvärmare!
Hade ju dock varit ännu coolare om motorvärmaren hade haft en förlängningssladd uppvirad runt extraljusen och att det varit en diesel.
Men snart skattebefriad veteranbil då...

Men varför har alla dina bilar helt "blanka" nummerplåtar?
;D :o 8)

/B

Ersa

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 13 augusti 2010, 18:40:30 PM
Inte bara varvräknare och drag.  Den har ju "norrlandsattributen" som extraljus och motorvärmare!

Eller "standardutrustning" som det kallas där hemma! ;) Bilen är från Dalarna, och jag antar att detta är standardutrustning även där.

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 13 augusti 2010, 18:40:30 PM
Men varför har alla dina bilar helt "blanka" nummerplåtar?

Photoshop är bra grejer. Det är så enkelt att jag anser att mina registreringsnummer och all fakta man kan få fram via dessa om det angår bara mig. Om jag däremot vill sälja en bil visar jag gärna upp registreringsnumret, så tilltänkta köpare kan leta fakta bäst de vill. :)

Kim

Mine to dejlige Volvo'er  :)

Volvo V90 3,0 24V årsmodel 1997:




Volvo 960 3,0 24V årsmodel 1997:



Bengt Jönsson

Citat från: Kim skrivet 13 augusti 2010, 19:32:18 PM
Mine to dejlige Volvo'er  :)

Volvo V90 3,0 24V årsmodel 1997:




Volvo 960 3,0 24V årsmodel 1997:





Med danska "bilavgifter"..  ;D :o 8)
Men, fanns det verkligen både 960 och V90 av samma årsmodell... ??

/B

/B

Kim

Ja, det vil sige at 960'eren er bygget i 1996 og registreret 17. december 1996, men som 1997 model med V i chassisnummeret.
V=1997 W=1998 etc..

960'eren er en af de sidste 960'ere bygget, og de to biler her ligger heller ikke langt fra hinanden i chassisnummeret, for Volvo forsatte i samme chassisnummerserie.

960: YV1965956V1042251
V90: YV1965966V1045112

Bengt Jönsson

Gula skyltar på den ene...
Firmabilar / "forretningsvogn"..
8)

/B

Cyklisten

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 10 augusti 2010, 14:08:53 PM
Och här har ni min, en Audi A4 2,6 från 1995


Ingen dålig bil antar jag, ännu bättre med luftkonditionering ;) Men hur är det möjligt att den röda lacken ser så fint ut, dvs att den inte är matt och så!?

Ingwar Åfeldt

Jag kör en Mercury Grand Marquis 2004 utrustad med en 4,6 l V8 på 224 hkr. Automat, klimatkontroll, diffspärr, ställbara pedaler, elektriskt inställbara framstolar, m m. Plus ett mycket rymligt bagagerum. Trivs utomordentligt bra med bilen. Mercury försvinner som bilmärke i höst vilket jag tycker är synd.


Bilen när den var ny.


10806 mil på den nu.


Radio med CD- och bandspelare. Klimatkontrollpanelen nedanför.


M v h
Ingwar



Carl Eric

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 14 augusti 2010, 09:51:22 AM
Jag kör en Mercury Grand Marquis 2004 utrustad med en 4,6 l V8 på 224 hkr. Automat, klimatkontroll, diffspärr, ställbara pedaler, elektriskt inställbara framstolar, m m. Plus ett mycket rymligt bagagerum. Trivs utomordentligt bra med bilen. Mercury försvinner som bilmärke i höst vilket jag tycker är synd.


10806 mil på den nu.



M v h
Ingwar




Trevligt att de talar om vilket sida som tanklocket sitter på, det är inte det enklaste att komma ihåg!  ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bengt Jönsson

Just röda lacker är väl "svåra" att hålla färgen.  ;D
Speciellt japanska koreanska röda bilar verkar lätt bli "blekta" i nyanserna.
Kan kanske bero på att dessa tillverkare köper lack från en och samma tillverkare (i Kina?)

/B