Vad kör/åker ni för fordon privat? Visa gärna bilder!

Startat av Danne B., 04 augusti 2010, 15:19:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Ja... Det här är ju ändå ett ganska fordonsrelaterat forum så jag tänkte helt enkelt starta en tråd där forumsmedlemmarna kan visa upp vad dom färdas med privat! :)

Cykel, bil, moped, båt, osv osv... :)

//Danne

Fredde

Citat från: Danne B. skrivet 04 augusti 2010, 15:19:04 PM
Ja... Det här är ju ändå ett ganska fordonsrelaterat forum så jag tänkte helt enkelt starta en tråd där forumsmedlemmarna kan visa upp vad dom färdas med privat! :)

Cykel, bil, moped, båt, osv osv... :)

//Danne

Det kan ju iof ha hänt saker sen denna tråd för två år sen... ;)

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=15833.0


Danne B.

Citat från: Fredde_J skrivet 04 augusti 2010, 15:29:46 PM
Det kan ju iof ha hänt saker sen denna tråd för två år sen... ;)

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=15833.0


Ja, det är väl nya medlemmar som tillkommit sedan dess (samt att man inte får lyfta trådar äldre än 6 månader)... ;) Därav en ny tråd!

//Danne

HJP

Citat från: Danne B. skrivet 04 augusti 2010, 15:19:04 PM
Ja... Det här är ju ändå ett ganska fordonsrelaterat forum så jag tänkte helt enkelt starta en tråd där forumsmedlemmarna kan visa upp vad dom färdas med privat! :)

Cykel, bil, moped, båt, osv osv... :)

//Danne
****
Hur åker du själv  ???

HJP

Ersa



Jag får väl gå ut först, då jag bytt bil sedan den gamla tråden. Jag följer familjetraditionen och är just nu inne på min tredje Saab.
Utöver denna Saab har jag en svart 95 V4 -75A, och är även rätt sugen på en 99, 90 eller 900 från sent 70-tal eller tidigt 80-tal. Helst en Finlandsbyggd 3-dörrars 99 Combi Cupé 77-79 med enkelförgasare. Hör av er om ni har en sådan ståendes! 8)

MartinMartin

Min Hyundai Tucson slog precis om till 10.000 mil och då var man ju tvungen att fånga ögonblicket  ;D





bisquit


Själv åker jag på farsans gamla 740 årsmodell 1990. Saknar dock att ha en Saab.
Denna bild är iaf tagen, när jag fick sladd på kärran en solig vinterdag. (Tog en 1h att komma loss). 8)

Stefan Lindberg

Citat från: bisquit skrivet 04 augusti 2010, 18:31:02 PM
Själv åker jag på farsans gamla 740 årsmodell 1990. Saknar dock att ha en Saab.
Denna bild är iaf tagen, när jag fick sladd på kärran en solig vinterdag. (Tog en 1h att komma loss). 8)

Snyggt uppställ på bilen  ;D
Dessutom hade du tur som inte lade den i diket

bisquit

Ja det var glashalt och gick inte speciellt fort... Gick knappt att stå på vägen. Bilen hängde på snövallarna. :-[
Men men det är sådant som händer!

1896

Åker helst BMW, men har haft den på blocket ett tag nu:

www.blocket.se/dalarna/BMW_520i_25481058.htm?ca=6&w=1&last=1

Robban

Då den gamla 945:an blev påsprungen av ett rådjur i Jämtland i Juli förra året och barnvagnarna inte används längre så blev det ingen kombi utan en S60 2,4T istället, årsmodell 2002.



/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Carl Eric

Kul tråd!

Eftersom att jag bara är 15 så äger jag ju ingen bil, men jag har en bild på den traktor som jag tillbringade ett antalt timmar i nu för någon vecka sedan!

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Björn Ax

Kör just nu en SAAB 9-5 vector biopower -06. Maptun steg-1 trimmad så man får lite mera kraft. :)

Stefan Lindberg

Själv så kör jag runt med en Audi 80 -92


... En Volvo 740 -88


... och en Saab 95 V4 -71

Cyklisten

Hittils har jag haft 4 VW: Golf II (88), Golf III Variant (95), Polo (87), Golf III (93), alla röda, utom gammelpolon som var vit :D Roliga bilar och lättfixade.