Visa dina Nya Retrobilder

Startat av Stefan Lindberg, 03 juli 2010, 18:05:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif D


NKA 217 på Storsvängen i Norrköping, 1977. Foto Leif D.
Möjligen vet någon va som är speciellt med bilden......
;-)

vraket

Några gamla foton från Pildammsparken i Malmö






Simon A

Måste bara få fråga Stefan som den Saabnörd man är :P Är det en V4 eller är det en Saab 95?

//Simon

Ersa

Citat från: Simon A skrivet 20 juli 2010, 12:31:56 PM
Måste bara få fråga Stefan som den Saabnörd man är :P Är det en V4 eller är det en Saab 95?

Både Saab 95 & 96 är V4, förutsatt att de har en Ford V4-motor under huven, vilket de allra flesta har. Det var bara de allra första modellerna av Saab 95 & 96 hade trecylindriga tvåtaktsmotorer, samma som satt i 96:ans föregångare Saab 93.

//Saabnörd som äger en Saab 95 V4 -75. :)

Simon A

Citat från: Ersa skrivet 20 juli 2010, 23:28:52 PM
Både Saab 95 & 96 är V4, förutsatt att de har en Ford V4-motor under huven, vilket de allra flesta har. Det var bara de allra första modellerna av Saab 95 & 96 hade trecylindriga tvåtaktsmotorer, samma som satt i 96:ans föregångare Saab 93.

//Saabnörd som äger en Saab 95 V4 -75. :)
Underbar bil du har Ersa :D Jo, otydligt av mig, andra gången den här veckan. Jag tänker mer på själva karossutförandet. 96: an var ju droppformad. Tycker att det är svårt att se om den har Saab 95:s kombiutförande eller om den är droppformad. Det var min egentliga fråga :)

//Simon

bm1113

#21
Här kommer någfra olika varianter på en bild jag tog ifjol ;)
på en Volvo F89






och här är orginalet





testar denna med fotat i juni ;)

en BM Volvo 600


Mikey

Och här kommer en bild jag tog i slutet av Maj nu i år (2010):



För er som är uppmärksamma så har jag även suddat bort SL-loggan för att få fram den gamla charmen..

Här är orginalbilden:


Carl Eric

Citat från: Mikey skrivet 21 juli 2010, 12:04:39 PM
Och här kommer en bild jag tog i slutet av Maj nu i år (2010):



För er som är uppmärksamma så har jag även suddat bort SL-loggan för att få fram den gamla charmen..



Du borde gjort den grön oxå! ;)

Men en snygg bild! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa


SimonB

Här är lite olika bilder där jag lekte med olika effekter. :)


Den här ska försöka efterlikna en leksakskamera, typ Holga eller liknande


Något i samma stil, fast med svartvit film


Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Mange_buss

#27


Jag får väl visa en bild tagen i Mariefred för tre år sedan. Omgjord i PS..

Och JA, JAG VET att bilden är jättestor, men det är något konstigt med sidan som jag laddar upp med. Har aldrig blivit såhär förut...  :-\ :-\ :-\

SimonB

Citat från: Mange_buss skrivet 30 juli 2010, 17:34:17 PM

Jag får väl visa en bild tagen i Gränna för tre år sedan. Omgjord i PS..

Och JA, JAG VET att bilden är jättestor, men det är något konstigt med sidan som jag laddar upp med. Har aldrig blivit såhär förut...  :-\ :-\ :-\

Hade du minskat ner bilden innan du laddade upp den så hade den inte kunnat förstoras....

the0fiskis

jag anväder ochså att den ska minska bilderna och det funkar 99% av gångerna

och då använder jag webs  :P
edit jag ochså att du anväder det  8)